יקב דלתון תובע את יקב דלתא על הפרת סימני מסחר

בתביעה נאמר, כי הסימנים המפרים הם: DELTA, דלתא, וכן סימן מעוצב עם השם DELTA, וכי גם כתובת האינטרנט שהנתבעת מפרסמת בפרסומים שונים דומה מאוד לכתובת של התובעת. תגובת יקב דלתא: השם DELTA שונה לחלוטין מהשם DALTON, בכל קנה מידה, וכל טענותיו של יקב דלתון חסרות יסוד ובסיס, בעובדה ובמשפט

צילום מסך

חברת יקב דלתון הבעלים והמפעילה של יקב דלתון ומרכז מבקרים באזור התעשייה דלתון, הגישה תביעה בטענה להפרת סימנה המסחרי “דלתון” – DALTON כנגד חברת יקב דלתא המפעילה את יקב דלתא הממוקם גם הוא באזור התעשייה דלתון במרחק של כ-650 מטר ממקום עסקה.

לטענת יקב דלתון, שהיקף הייצור שלו עומד על כמיליון בקבוקים בשנה, לאחרונה התגלה כי הנתבעת, שלמיטב ידיעתה של התובעת משווקת כמות קטנה יחסית של בקבוקי יין, עושה שימוש על גבי היינות שלה ומוצרים הקשורים ליין בסימנים הדומים עד כדי הטעיה לסימנים המקוריים שלה: “דלתון” ו/או DALTON וכן סימנים מעוצבים המכילים אחד או יותר מהרכיבים הללו. זאת כשם היקב של הנתבעת, סימון המוצרים המשווקים על ידה, ובמסגרת פרסומים שונים, לרבות פרסום ברשתות חברתיות ואתרי אינטרנט שונים.

בתביעה נאמר, כי הסימנים המפרים הם: DELTA, דלתא, וכן סימן מעוצב עם השם DELTA, וכי גם כתובת האינטרנט שהנתבעת מפרסמת בפרסומים שונים דומה מאוד לכתובת של התובעת: Deltawinery.co.il לעומת Daltonwinery.com.

התובעת מציינת, כי הגישה לפני כחודש התנגדות לרישום סימן המסחר DELTA אותו מבקשת הנתבעת לרשום על שמה עבור משקאות כוהליים ( למעט בירה), וכי הליכי ההתנגדות מתנהלים כעת בפני רשם סימני המסחר.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת נטען, כי במוצרים המשווקים על ידי הנתבעת הסימן המפר מורכב מהאות D ומתחתיה המילה DELTA, והוא מעוצב כך שהרושם אשר נוצר דומה לסימניה המקוריים של התובעת, וההבדלים בין הסימנים קטנים במיוחד בהתחשב בזיכרונו הבלתי מושלם של הצרכן.

כמו כן ההבדלים קטנים עוד יותר כאשר מתבוננים בשני הסימנים בעברית או הוגים אותם בקול: “דלתא” מול “דלתון”, והדמיון בין הסימנים גורר אחריו לכל הפחות מסקנות מוטעות בדבר קשר ביניהם.

לדברי התובעת מסקר דעת קהל שערכה בקרב צרכני יין עולה כי קיים חשש ממשי להטעיה בין הסימן המפר לבין התובעת וסימניה המקוריים, ולבלבול והטעיית צרכנים, וכי הסימן “דלתון” נהנה ממוניטין רבים והוא מוכר וידוע בקרב קהל הצרכנים.

לטענת התובעת באמצעות עוה”ד אהוד גבריאלי, גל גרוס ו-יעל קלמנוביץ’ מעשי הנתבעת מהווים הפרת סימני מסחר, גניבת עין, גזל מוניטין, וכן עשיית עושר ולא במשפט על חשבונה.

אשר על כן מתבקש בית המשפט לאסור בצו מניעה קבוע על הנתבעת מלעשות כל שימוש בסימן מסחר המפר את סימני המסחר המקוריים של התובעת, לאסוף את כל המוצרים הנושאים כל סימן המפר את הסימנים המקוריים של התובעת, וכן לחייב את הנתבעת במתן דו”ח על היקף השימוש שנשה על ידה במוצרים הנושאים את הסימן המפר, ובשלב זה ולצורכי אגרה לפצות את התובעת בסכום של 500,000 שקלים.

תגובת יקב דלתא:

הופתענו מפנייתך, שכן, נכון לרגע זה, לא נמסר ליקב DELTA שום העתק משום כתב תביעה. אם וכאשר יומצא לנו העתק מכתב התביעה, אנו נלמד אותו, ובוודאי שנגיש כתב הגנה, בהתאם ללוחות הזמנים על פי החוק.

לגופם של דברים, אבקש לציין כי יקב DELTA הוקם בשנת 2017 כדי לבטא את אוצרות הטבע הגלומים בענבי מרום הגליל וכיקב השואף להיות “ה-DELTA” של יקבי הבוטיק הושקע הון רב בציוד טכנולוגי מהמתקדם ביותר בעולם והושקעו מאמצים רבים למתג את היקב. לשם כך שכרו את שירותיו של משרד עיצוב היוקרתי ביותר בארץ בתחום היקבים. כמו כן נבחרו בקפידה רבה סוגי הבקבוקים והמארזים המיוחדים בעיצוב משולש DELTA שהינה האות הרביעית באלף-בית היווני, שהוא קונספט אשר מלווה את היקב גם בשמות היינות כגון SIGMA, OMEGA, PAI, ETA וכל זאת על מנת להדגיש את ה-DELTA – “ההבדל” מיקבים אחרים ובפרט מיקבים מסחריים, גם אם הם בעלי ותק ומוניטין ככל אשר יהיו.

לא נכביר במילים על ההבדל המהותי בין יקב מסחרי ליקב בוטיק בכל התחומים ובפרט בפן התדמיתי. יקב DELTA אינו מעוניין בשום פנים ואופן לעמוד בשורה אחת לצד יקבים מסחריים וביניהם יקב דלתון.

השם DELTA שונה לחלוטין מהשם DALTON, בכל קנה מידה, וכל טענותיו של יקב דלתון חסרות יסוד ובסיס, בעובדה ובמשפט.

יקב דלתון בחר, משום מה, לקרוא ליקב על שם המקום עצמו, מושב דלתון, אשר ידוע בשל ריבוי היקבים המצויים בו, וככל הנראה הגיע למסקנה שגויה שהדבר מעניק לו בלעדיות על המושב עצמו ועל כל שם המתחיל באות D.

אין יסוד משפטי לעמדה כזו, וחבל שיקב דלתון ראה לנכון להשחית משאבים של הצדדים ושל מערכות המשפט, בהתדיינויות מיותרת. אין זה מפתיע, אפוא, בנסיבות העניין, שרשם סימני המסחר חייב את דלתון להפקיד ערבות בנקאית בהיקף עשרות אלפי שקלים, כתנאי להמשך ניהול הדיון מול רשם סימני המסחר – תנאי אשר יקב דלתון טרם קיים, למיטב ידיעתנו.

יקב DELTA כמובן סומך על מערכת המשפט, על כל ערכאותיה, שזו תדחה את כל טענותיו משוללות היסוד של יקב דלתון.

מרכז המבקרים שלל יקב דלתא. צילום מסך
מרכז המבקרים שלל יקב דלתא. צילום מסך

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*