יקבי ירושלים משיקים יינות לקראת חגי תשרי

היינות המוצעים: רוזה, פרימיום  – 2020 ופטי וורדו, רזרב (כרם יחידני) – 2018

יינות יקבי ירושלים לקראת חגי תשרי
פטי ורדו 2018. צילום: יקבי ירושלים

יקב ירושלים משיקים יינות לקראת החגים שיחולו בספטמבר השנה. כל יינות היקב כשרים למהדרין לכל ימות השנה. היינות המוצעים: רוזה, פרימיום  – 2020 ופטי וורדו, רזרב (כרם יחידני) – 2018. המגזין דקנטר, העניק ליין רזרב פטי ורדו, כרם יחידני, את מדליית הזהב ואת הציון 96.

פטי וורדו, רזרב (כרם יחידני) – 2018

הבציר: חורף חמים ולאחריו אביב שהקדים, הביאו להתעוררות מוקדמת של הגפנים. הבציר החל מוקדם בעשרה ימים מהממוצע. הקיץ היה נח והתנאים במהלך הבציר היו מצוינים ללא אירועים אקלימים חריגים, היבול היה נמוך מהממוצע והדבר הביא ליצירת יינות עמוקים ומורכבים.

מאפייני יין: יין אדום יבש, שהופק מענבי פטיט וורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של פטל שחור – אוכמניות, לקריץ ועור. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.

נתוני יין:

אלכוהול – 13.0%

PH – 3.7

TA – 5.4 (g/l)

RS – יבש

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב בשרים צלויים ובעיקר אומצות,  בשר ציד ותבשילי קדרה עשירים.

מחיר: 130 שקל

רוזה, פרימיום  – 2020

פרמיום רוזה 2020. צילום: יקבי ירושלים

הבציר : עונת גידול שהתאפיינה בחורף עם ריבוי מנות קור, כמויות הגשם היו גבוהות מהממוצע הרב שנתי ב-50%. האביב היה מתון יחסית ללא אירועי שרב משמעותיים וגם ראשית הקיץ הייתה מתונה, חודש ספטמבר היה חם מהממוצע באופן ניכר. ההשקיה החלה מאוחר עקב ריבוי הגשמים בתקופת החורף והצימוח היה אחיד ומאוזן. המפתח להצלחה בבציר היה טמון בתזמון בציר מדויק, מה שהביא ליצירת יינות מאוזנים ואופייניים.

מאפייני יין : יין רוזה יבש, שהופק מענבי פינו נואר מהאזור הגבוה של השומרון. לאחר השריה קצרה על הקליפות, נסחטו הענבים בצורה עדינה והיין תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין בעל גוון ורוד בהיר וארומות של תות, פטל, ופריחת הדרים. היין בעל גוף בינוני וחומציות מאוזנת.

נתוני יין :

אלכוהול – 11.0%

PH – 3.28

TA – 6.2 (g/l)

RS –יבש

התאמה לאוכל : היין ילווה היטב מנות כגון : סלמון צלוי, קרפצ’יו לוקוס וירקות בגריל עם גבינת פטה.

מחיר: 65 שקל

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*