ייצוגית נגד תן ביס בטענה שהיא גובה 10% עמלה מסכום התשר אותו בחר הלקוח להעביר לשליח

בבקשה נטען, כי תן ביס מעודדת את לקוחותיה לשלם תשר באמצעותה, בלי לגלות להם כי הסכום אינו מגיע במלואו ליעדו וכי היא מרוויחה סכום נוסף מהעברת התשר על חשבון השליח

תן ביס - דף הבית. צילום מסך
תן ביס - דף הבית. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת 10 ביס. קו. איל מתל אביב, תאגיד בתחום ההסעדה הידוע בשם: “תן ביס“.

בבקשה נאמר כי החברה מפעילה אתר אינטרנט ויישומון המאפשרים ללקוחות להזמין אוכל ממסעדות, והיא מאפשרת ללקוח המזמין דרכה אוכל, לבחור באפשרות השארת תשר לשליח באמצעותה, ומתחייבת להעביר את כל התשר למסעדה לשם העברתו לידי השליח.

על פי התביעה, הלכה למעשה החברה אינה מעבירה את מלוא סכום התשר אותו בחר הלקוח להעביר לשליח, אלא גובה עמלה בשיעור משמעותי מסכום זה. למיטב ידיעת המבקש, יהודה אבלסון, מדובר על כ-10% מסכום התשר.

בבקשה נטען, כי תן ביס מעודדת את לקוחותיה לשלם תשר באמצעותה, בלי לגלות להם כי הסכום אינו מגיע במלואו ליעדו וכי היא מרוויחה סכום נוסף מהעברת התשר על חשבון השליח.

לדברי המבקש, אף אם בעל המסעדה ירצה להעביר את הסכום המתקבל אצלו לשליח במלואו, לא יהיה זה הסכום המלא אותו בחר הלקוח להשאיר כתשר, מאחר שתן ביס גובה ממנו אחוזים שלא כדין.

המבקש טוען, כי חש תסכול וחוסר שביעות רצון מהתנהלותה של תן ביס המתעשרת על חשבון הסכומים אותם בחר לתת מרצונו הטוב לשליחים מעבר למחיר המנות, ומכך שנפגעה יכולתו לקבל החלטה צרכנית מושכלת.

תגובת תן ביס: “התביעה שהגיעה אל התקשורת, טרם הגיעה אל החברה עצמה ועל כן איננו יכולים להתייחס לכתוב בה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*