ייצוגית נגד שופרסל וחברת ששון ושות’ בטענה לסימון מטעה של כמות המלח בפיצוחים

לדברי המבקש, הוא ידע כי המוצרים הללו מכילים מלח והדבר אף מצוין במפורש בשמם, אך הניח כי כמויות המלח אינן משמעותיות. בדיעבד גילה כי המוצרים מכילים כמויות בלתי ידועות של מלח וכי כמות הקשיו / שקדים / בוטנים / פיסטוקים במוצרים אינה ידועה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 3 מיליון שקל הוגשה כנגד שופרסל וחברת ששון ושות’ מקריית גת הנמנית על קבוצת תנובה והעוסקת בייצור וקליה של בוטנים ואגוזים למיניהם, בטענה להטעיה והונאה. המבקש חביב כהן טוען כי המדובר בסימון מטעה ומפר הוראת חוק של המוצרים: אגוזי קשיו קלויים ומלוחים, שקדים קלופים קלויים ומומלחים, בוטנים ופיסטוקים מומלחים וקלויים, מוצרים המיוצרים על ידי חברת ששון ושות’ ומשווקים על ידי שופרסל.

לדבריו, הוא ידע כי המוצרים הללו מכילים מלח והדבר אף מצוין במפורש בשמם, אך הניח כי כמויות המלח שהוספו למוצרים אינן משמעותיות. בדיעבד ולאחר צריכת המוצרים הוא בחן באופן יסודי את הכיתוב על גבי אריזות המוצרים ואז גילה כי המוצרים מכילים כמויות בלתי ידועות של מלח וכי כמות הקשיו / שקדים / בוטנים /פיסטוקים במוצרים אינה ידועה. בבקשה נאמר, כי הכיתוב על גבי אריזות המוצרים לא היה מהימן מכיון שהלכה למעשה לא ניתן לדעת מה אחוז הרכיבים: קשיו / שקדים / בוטנים / פיסטוקים ו-מלח במוצרים, ולצרכנים התגלה בדיעבד כי רכשו ו/או צרכו מוצרים שונים ונחותים מזה שחשבו, בהסתמכם על הכיתוב.

לטענת המבקש, חברת ששון ושות’ ושופרסל לא טרחו לפרט מה אחוז הרכיבים הללו במוצרים, והן אחראיות להטעיות שעל גבי אריזות המוצרים, וכי הן הטעו את הצרכנים על מנת לגרוף רווחים על חשבונם וגרמו להם לנזקים.

המבקש מציין, כי הנזק הממוני שנגרם לצרכנים מתבטא בהפרש (המחיר העודף) שבין מחיר המוצרים שהיו יכולות הנתבעות לגבות מהצרכנים לו היו המוצרים מסומנים כראוי, לבין המחירים שנגבו בפועל. בנוסף נגרמו לצרכנים נזקים בלתי ממוניים המתבטאים בעוגמת נפש לרבות תחושת אי נעימות וגועל בשל העדר הסימון של רכיבי המוצרים והכנסת כמויות גדולות כפי הנראה של מלח למוצרים, ובנוסף פגיעה באוטונומיה של הרצון.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט לחייב את שופרסל וחברת ששון ושות’ לתקן את סימון המוצרים באופן שיתאם את הוראות הדינים הרלוונטיים ולא יטעה צרכנים.

תגובת שופרסל: “מאחר שהנושא תלוי ועומד בבית המשפט לא נוכל להגיב”.

תגובת תנובה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*