ייצוגית נגד שופרסל בטענה להתנהלות מטעה וחסרת תום לב כלפי לקוחות ברכישה מקוונת

לעתים, נאמר בבקשה, לאחר השלמת ההזמנה ולקראת אספקתה מתברר כי חלק מהמוצרים אותם הזמין הלקוח אינם במלאי או שלא ניתן לספקם, אך כאשר המוצר החסר הוא מוצר שהוזמן במסגרת "מבצע כמות", שופרסל פשוט מבטלת את המבצע שעל בסיסו התקשרו הצדדים, מסירה מהמשלוח את המוצר החסר, ומחייבת את הלקוח בגין כל יתר מוצרי המבצע במחיר המלא

אתר שופרסל on line

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד שופרסל בטענה להתנהלות מטעה וחסרת תום לב כלפי לקוחותיה המבצעים את רכישותיהם באמצעות שירות ההזמנות המכונה שופרסל ONLINE.

לטענת המבקשים בני הזוג עפרי רוזנברג דהן וישראל דהן, בדומה למבצעים המוצעים ברכישה פיזית, גם בשירות האונליין מוצעים ללקוחות מבצעים שונים, כאשר עניינה של בקשת אישור זו ב”מבצעי כמות”, במסגרתם מוצע ללקוח לרכוש מגוון מוצרים בהנחה על מחיר המוצרים הנפרדים. למבצעים הללו שמות שונים כגון 1+1, קנה 4 שלם על 3 ועוד.

לעתים, נאמר בבקשה, לאחר השלמת ההזמנה ולקראת אספקתה מתברר כי חלק מהמוצרים אותם הזמין הלקוח אינם במלאי או שלא ניתן לספקם מסיבה אחרת. ואולם כאשר המוצר החסר הוא מוצר שהוזמן במסגרת “מבצע כמות”, שופרסל פשוט מבטלת את המבצע שעל בסיסו התקשרו הצדדים, מסירה מהמשלוח את המוצר החסר, ומחייבת את הלקוח בגין כל יתר מוצרי המבצע במחירם המלא, הגם שהלקוח לא הסכים לשלם את מחירם המלא, ומלכתחילה רכש אותם לאור מחירם המוזל.

בבקשה נטען, כי שופרסל לא מבקשת את הסכמתו של הלקוח לתנאי התקשרות חדשים אלו, לא מיידעת אותו כי בכוונתה לחייבו במחירם המלא של המוצרים שנרכשו באותם המבצעים, ואף לא מקנה לו אפשרות סבירה והולמת לבטל את רכישת המוצרים הספציפיים הללו, אלא היא פשוט מייצרת עסקה חדשה באופן חד צדדי ומספקת ללקוח מוצר במחיר שלא הסכים לשלם עבורו.

בחלק מהמקרים, נאמר בבקשה, מסירה שופרסל את המוצר החסר מהמשלוח מבלי לשלוח הודעה כלשהי ללקוח, בחלק מהמקרים היא מחליפה את המוצר החסר במוצר חלופי מבלי שהיא פונה ללקוח.

בחלק מהמקרים מיידעת שופרסל את הלקוח בדבר החוסר במוצר אך לא טורחת להדגיש בפניו את העובדה כי החוסר במוצר מוביל לחיוב מלא בגין יתר המוצרים, ולא מקנה לו בהזדמנות זו את האפשרות לבטל את המוצרים המחויבים עתה, במחיר שונה מזה שהוסכם על ידי הצדדים.

עוד נטען בבקשה, כי במסגרת תיעוד העסקה מסתירה שופרסל את עובדת קיומם של המבצעים ואת החיוב החדש המושת על לקוחותיה. כך, בחשבונית המס המסופקת ללקוח ובה פירוט המוצרים שסופקו בפועל ועלותם, מסתירה שופרסל את העובדה כי בוטלו מבצעי הכמות, וכי המחיר שנגבה עד עתה הוא מחירם המלא של יתר מוצרי המבצע שלא הוסכם כלל.

לדברי המבקשים שופרסל אפילו לא שמרה לעצמה זכות חוזית לפעול באופן זה, וגם על פי תקנונה אין לה זכות לפעול כפי שהיא פועלת אלא להיפך – מהוראות התקנון ברור כי לא תפעל כך.

בית המשפט מתבקש לחייב את שופרסל להשיב ללקוחותיה את כספי גביית היתר שנגבו מהם.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*