ייצוגית נגד רמי לוי שיווק השקמה בטענה להטעיה לגבי תכולת המלח של מוצרים שנמכרו ברשת

לדברי המבקשת, על אף שהזמינה את המוצרים המפורסמים כ"בלי מלח" וכך גם הוצגו בתעודת המשלוח, הסתבר לה כי כמצוין על האריזה מדובר במוצר המכיל גם מלח בכמות של 45 מ"ג ל-100 גרם מוצר, בעוד שעל פי התקן, מוצר המסומן כ"ללא מלח" יכול להכיל לכל היותר 5 מ"ג נתרן ל-100 גרם מוצר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 1.8 מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה. זאת בטענה להטעיה חמורה של הצרכנים שרכשו מוצרי מזון המשווקים על ידי רמי לוי כ”ללא מלח” והכילו מלח או מוצרים תחת השם “שוקולד” על אף שאינם שוקולד.

לדברי המבקשת גילת לוי היא ביצעה את קניותיה באמצעות אתר הקניות המקוון של רמי לוי ונחשפה בין היתר למוצרים “בייגלה שמיניות גדולות ללא מלח”, “גבינה לבנה רכה ללא מלח” ו”ממרח שוקולד השחר”.

אולם לאחר שצרכה את המוצרים האמורים גילתה לאכזבתה הרבה, כי ההבטחה לפיה הגבינה והבייגלה הם “בלי מלח” המופיעה באותיות של קידוש לבנה ובהבלטה בפרסומי רמי לוי ואף על החשבונית שקיבלה בגין הרכישה, הינה מטעה.

לדברי המבקשת, על אף שכאמור הזמינה את המוצרים המפורסמים “בלי מלח” ועל אף שכך הוצגו המוצרים גם בתעודת המשלוח, הסתבר לה לאחר מעשה כי כמצוין על אריזת הגבינה מדובר במוצר המכיל גם מלח בכמות של 45 מ”ג ל-100 גרם מוצר, בעוד שעל פי התקן, מוצר המסומן כ”ללא מלח” יכול להכיל לכל היותר 5 מ”ג נתרן ל-100 גרם מוצר.

כך גם בנוגע לבייגלה המשווקים כ”בלי מלח” בעוד שעל אריזתם מצוין כי הם מכילים מלח (נתרן) בכמות של 215 מ”ג ל-100 גרם מוצר הרי שעל פי התקן הם היו אמורים להכיל לכל היותר 5 מ”ג נתרן ל-100 גרם מוצר.

באשר לממרח השוקולד, נאמר בבקשה, הסתבר מעיון ברשימת מרכיביו המופיעה על אריזתו כי אין הוא מכיל כלל את המרכיבים המאפשרים את כינויו כ”שוקולד” בהתאם לתקן.

לדברי המבקשת נקל לשער את אכזבתה, כעסה, ועוגמת הנפש הרבה שלה עת התגלה לה בדיעבד כי הוטעתה וכי ממרח השוקולד אינו שוקולד, וכי המוצרים אותם רכשה כאשר סברה כי הם ללא מלח אינם כאלה, והם מכילים למעשה מלח בכמות הגדולה פי תשעה (בגבינה) ופי 43 (בבייגלה) מהכמות המותרת המאפשרת את סימונם ושיווקם כ”בלי מלח”.

המבקשת מציינת כי בדיקה נוספת שנערכה העלתה כי אין המדובר במקרים בודדים, וכי מוצרים דומים אחרים כדוגמת פריכיות, מרגרינה, וגרעיני חמנייה המסומנים כ”ללא מלח” מכילים אף הם מלח בשיעורים גבוהים בהרבה מהמותר.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*