ייצוגית נגד פז בטענה לחיוב לקוחות רשת סופר יודה בתשלום על משקל האריזה

בבקשה נאמר כי ברשת סופר יודה משווקים עשרות סוגי מוצרים ארוזים מראש, בהם מוצרי בשר בקר, עוף, ודגים, הנמכרים לצרכן על פי משקל. לטענת המבקש, בעת ביצוע החשבון מחויב הצרכן על פי משקל המוצר כולל אריזתו, ללא קיזוז משקל האריזה, ולמעשה הוא מחויב לשלם על אריזת המוצר כאילו הייתה חלק ממנו, והכול חרף הוראות הדין

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לביהמ”ש המחוזי בתל אביב כנגד חברת פז בטענה לחיוב לקוחות רשת הסופרמרקטים העירונית (ערי גוש דן והשרון) סופר יודה שבבעלותה, לשלם על משקל אריזות המוצרים הנמכרים על פי משקל, ברכישות שהתבצעו בסניפים ו/או בחנות המקוונת.

בבקשה נאמר כי ברשת סופר יודה ובחנות המקוונת שלה משווקים עשרות סוגי מוצרים ארוזים מראש הנמכרים לצרכן על פי משקל, בהם מוצרי בשר בקר, עוף, ודגים (קפואים וטריים).

המוצרים הללו משווקים לצרכן כשהם ארוזים וסגורים, ולצרכן אין יכולת לדעת מהי תכולתם האמיתית וכל שנותר לו הוא להסתמך על השקילה המתבצעת בסניפי הרשת. אולם הלכה למעשה, בעת ביצוע החשבון בקופת הסניף, מחויב הצרכן על פי משקל המוצר על אריזתו ללא קיזוז משקל האריזה, ולמעשה הוא מחויב לשלם על אריזת המוצר כאילו הייתה חלק ממנו, והכול חרף הוראות הדין הברורות בעניין.

לדברי המבקש יעקב ששון תושב תל אביב, אין המדובר בגרמים בודדים שהמשמעות לצרכן עשויה להיות זניחה, אלא בחיובי יתר שמשמעותן בחלק גדול מהמוצרים מגיע אף ל-5 שקלים למוצר בודד. המבקש מציין כי אין המדובר במקרה נקודתי אלא בתופעה רחבה שנבדקה בסניפים רבים של רשת סופר יודה, ולמעשה בכל סניפי הרשת באופן רוחבי.

לבקשה צורפו תיעוד וחשבוניות ממספר סניפים, כאשר באף אחד מהסניפים לא מתבצע קיזוז של אריזות המוצרים, והצרכן חויב לשלם עבור תכולת מוצר גבוהה מזו שסופקה לו בפועל.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*