ייצוגית נגד עוף טוב בטענה להפחתת תכולה של מוצרים ללא יידוע הצרכן

מדובר על פי הבקשה במארזים של "מקלוני קבנוס", "נקניקיות עוף", "שניצל עוף ביתי", ו-"שניצל עוף דקיק ענקיסטי (כשר לפסח)". לדברי המבקשת זו תופעה חמורה של ייקור מוצרי צריכה בסיסיים באמצעות הפחתת משקלם

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 5 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מוצרי עוף טוב (2001) מבית שאן, יצרנית עבור השוק הקמעונאי של מוצרי מזון מעוף ומוצרי הודו. זאת, בטענה להפחתת תכולה של מוצרים ללא יידוע הצרכנים בדבר, כאשר הלכה למעשה מדובר בעליית מחירים סמויה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי אתי כהן נאמר, כי המדובר באריזות של “מקלוני קבנוס“, “נקניקיות עוף“, “שניצל עוף ביתי“, ו-“שניצל עוף דקיק ענקיסטי (כשר לפסח)“.

לדברי המבקשת, בשל הדמיון הפיזי בין אריזות המוצרים, אין כל היתכנות לכך כי הצרכן יבחין כי עסקינן למעשה בתכולות מופחתות של מוצרים בהשוואה למוצרי המקור עם הכמות הגבוהה יותר. לטענתה, מדובר בתופעה חמורה של ייקור מוצרי צריכה בסיסיים באמצעות הפחתת משקלם, ללא מתן גילוי אפקטיבי ותוך הסתרה מובהקת של העובדות, בפרט כאשר המוצרים האמורים משווקים זה לצד זה תוך עירוב המינים והסוגים.

כמו כן, רובם המכריע של המוצרים נמכרים בתוך מקררים ללא כל בידול צורני באריזותיהם אל מול אריזות מוצרי המקור במשקלים גבוהים יותר, ועל כן אין כל היתכנות לכך כי הצרכן דווקא ישים לב למשקלם המופחת של המוצרים.

בבקשה נאמר, כי מתמיהה היא העובדה מדוע חברת מוצר עוף טוב אינה טורחת לגלות לציבור צרכניה על דרך בידולן של האריזות כי עסקינן באריזות מופחתות משקל, אלא להיפך, היא עושה ככל שלאל ידה על מנת להטעות את הצרכן באמצעות מיתוג זהה לאותם מוצרים מופחתים ושיווקם באותו נפח אריזה ו/או למצער בנפח אריזה דומה.

תגובת עוף טוב

“עוף טוב היא חברה הפועלת כדין והמייצרת מוצרים איכותיים לרווחת צרכניה. התובענה טרם נמסרה לעוף טוב. לכשהתובענה תימסר, עוף טוב תילמד את הטענות המועלות בה ותגיב לבית המשפט בהתאם”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*