ייצוגית נגד סופר קופיקס: הרשת משווקת ביצים בגודל S שאינן מורשות למכירה בשוק הצרכני הפרטי

לדברי המבקשת, הצרכן הפשוט אינו מבחין כי סופר קופיקס משווקת ביצים שעל פי הנחיות משרד החקלאות אין לשווק אותן, אלא באריזה סיטונאית בלבד ובמחיר מפוקח

צילום: Pixabay
אילוסטרציה: Pixabay

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד סופר קופיקס בטענה להפרה בוטה ויסודית של תקנות בריאות הציבור (מזון) (שיווק ביצי מאכל) והנחיות משרד החקלאות, עת בחרה לשווק לקהל לקוחותיה ביצים למאכל בגודל S (קטן), בשעה שביצים מן הגודל האמור אינן מורשות למכירה בשוק הצרכני הפרטי.

בבקשה שהוגשה על ידי רות קוליאן לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים לביצי מאכל) מופיע בבירור, כי הביצים המותרים לשיווק באריזה קמעונאית הם ביצים בגודל: XL, L, M וכי בצו הפיקוח אין אפשרות לשווק ולמכור לצרכן ביצים מגודל S. לעומת זאת, אפשר לשווק ביצים בגודל S באריזה סיטונית בלבד כאשר מחירה המפוקח עומד על 38 אגורות בלבד.

סופר קופיקס. צילום: יח"צ
סופר קופיקס. צילום: יח”צ

בבקשה נאמר, כי סופר קופיקס מוכרת מארז של 6 ביצים בגודל קטן (s) במחיר של 5 שקלים ויוצא כי מחירה של ביצה בגודל קטן עומד על 83 אגורות לביצה. למעשה, נטען בבקשה, כי סופר קופיקס מטעה את קהל צרכניה לחשוב כי מדובר במחיר נמוך וזול בזמן שלא כך הם פני הדברים והיא משווקת למעשה לקהל הצרכנים ביצים בגודל שאסור לשווקו ולמכור אותו בשוק הקמעונאי לצרכן.

לדברי המבקשת, הצרכן הפשוט אינו מבחין כי סופר קופיקס משווקת ביצים שעל פי הנחיות משרד החקלאות אין לשווק אותן, וכך בחרה סופר קופיקס לעשות דין לעצמה ולהפר את הוראות הדין בעניין שיווק מוצרים בגודל אסור ( קטן) לצרכנים, וזאת בניגוד לתקנות בריאות הציבור, צו הפיקוח, ועמדת משרד החקלאות.

במעשיה ובמחדליה נטען בקשה מונעת סופר קופיקס מהצרנים את זכותם לבצע קניה מושכלת המתאימה לצרכיהם שכן מוסתר מהם מידע חיוני. היקף התביעה הייצוגית מוערך ב-3 מיליון שקל.

מרשת סופר קופיקס נמסר: “טרם קבלנו לידינו את כתב התביעה, לכשיתקבל נלמד אותו ונגיב בעניין”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*