ייצוגית נגד נגה גלידות, יבואנית גלידות נסטלה בטענה להימצאות אתילן אוקסיד בשלגוני מילקה

תגובת גלידות פרונרי ישראל: בישראל שווק רק מוצר אחד (שלגון מילקה) שלגביו היה חשש לחריגה מסוימת של החומר המדובר. מייד עם קבלת ההודעה על חשד להימצאות החומר, המוצרים נשלחו לבדיקת מעבדה בצרפת שהעלו כי אין כל סיכון לבריאות הציבור במוצרים ואין בהם רמות של ETO החורגות מהתקינה, כך שממילא לא הייתה כל סכנה לבריאות הציבור... למרות זאת, נעצרה מכירתו והמוצר נאסף במלואו

שלגון מילקה. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בבת ים כנגד השותפות נגה גלידות מלוד היצרנית, היבואנית, והמשווקת הבלעדית של גלידות נסטלה בישראל. זאת בטענה להימצאות המרכיב הכימי אתילן אוקסיד (ETO) בשלגוני גלידה המשווקים על ידה התחת המותג “מילקה“.

בבקשה נאמר, כי חברת פרונרי העולמית (שהיא היצרנית ובעלת הזכויות בגלידות נסטלה) פרסמה במחצית חודש יולי התראה לציבור באירופה, במסגרתה הודיעה על ריקול של מגוון מוצרים אותם היא מייצרת עבור שווקים שונים בעולם.

עוד התגלה למבקש, יונתן זיו תושב פרדס חנה, כי חברת פרונרי דיווחה באירופה כי במהלך הייצור של הגלידה הוכנס / נעשה שימוש במרכיב כימי בשם אתילן אוקסיד. לדבריו, מבדיקה שביצע עלה כי רכיב זה הינו בעל סכנה בריאותית על אף שלכאורה הוא רכיב מתנדף. עוד נודע לו כי נגה גלידות החלה לבצע “ריקול שקט” ופתחה בהליך של החזרת המוצרים ששווקו למחסניה.

לטענתו, היה על נגה גלידות לפרסם הודעה לציבור הצרכנים על החשש להימצאות המרכיב הכימי אתילן אוקסיד בגלידה על מנת לאפשר לכל צרכן לבחור האם הוא מעוניין לרכוש ו / או לצרוך את הגלידה עם הרכיב האמור, או לבחור בין מוצרי גלידה אחרים.

לדברי המבקש, נגה גלידות טענה כי המוצרים נשלחו לבדיקה ייעודית בחו”ל שהעלתה כי אין כל סיכון לבריאות הציבור במוצרים הללו ואין בהן חריגה מהתקינה בישראל. חרף זאת ומתוקף משנה זהירות, ציינה נגה גלידות כי החליטה לנקוט בהליך של החזרה יזומה (ריקול) בצורה שקטה, כאשר הדבר נעשה בתיאום ובשקיפות אל מול משרד הבריאות.

לטענת המבקש, לצרכני הגלידה האמורה נגרמו נזקים בלתי ממוניים לנוכח תחושות קשות של גועל וחשש לפגיעה בריאותית, ובנוסף נפגעה אוטונומיית הבחירה שלהם בכך שנגזלה מהם זכות הבחירה ברכישת המוצר שלא מכיל את הרכיב המסוכן.

תגובת גלידות פרונרי ישראל: 

בישראל שווק רק מוצר אחד (שלגון מילקה) שלגביו היה חשש לחריגה מסוימת של החומר המדובר. מייד עם קבלת ההודעה על חשד להימצאות החומר במוצר זה, המוצרים נשלחו על ידי גלידות פרונרי ישראל לבדיקת מעבדה ייחודית בצרפת אשר העלו כי אין כל סיכון לבריאות הציבור במוצרים ואין בהם רמות של ETO החורגות מהתקינה, כך שממילא לא הייתה כל סכנה לבריאות הציבור וכל חשש שכזה התברר כשגוי. למרות שרמת הסיכון זניחה, נעצרה מכירתו והחל איסוף של המוצר, בתיאום עם משרד הבריאות, לשם נקיטת משנה זהירות ועמידה ברגולציה. מדובר במוצר שרק הגיע לישראל והספיק להימכר רק בחלק מנקודות המכירה. האיסוף בוצע במלואו לפני כחודשיים וחצי תוך מספר ימים בודדים וכעת המוצר אינו זמין למכירה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*