ייצוגית נגד מוצרי עוף טוב בטענה להטעיה צרכנית

עניינה של התביעה עניינה בשני מוצרים של עוף טוב: "צ'ונגו - רצועות שניצל צ'ילי בתיבול חריף מתוק" ו"סדרת הקציצות עוף קלאסיות"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד חברת מוצרי עוף טוב (2001) מבית שאן בטענה להטעייה צרכנית. בבקשה שהוגשה על ידי גליה קמיל נאמר כי עניינה בשני מוצרים של עוף טוב: “צ’ונגו – רצועות שניצל צ’ילי בתיבול חריף מתוק” ו”סדרת הקציצות עוף קלאסיות”.

בכל הנוגע למוצר הראשון נטען בבקשה, כי עוף טוב מצהירה באמצעות שם המוצר כי הוא מכיל את הצמח צ’ילי בשעה שירק זה, שהינו רכיב חיוני ואינטגרלי לאפיונו של המוצר ומשכך משפיע מהותית ובאופן ישיר על הצרכן, כלל לא נכלל בין רכיבי המוצר.

בנוגע למוצר השני נטען כי עוף טוב מצהירה, באמצעות שם המוצר, כי הוא מכיל בשר עוף בלבד, שאף הוא רכיב חיוני ואינטגרלי לאפיונו של המוצר, בשעה שהוא מכיל גם בשר הודו בנוסף. כמו כן כמויות בשר העוף ובשר ההודו במוצר האמור אינן מופיעות על גבי האריזה באופן מדויק כנדרש על פי דין.

לטענת המבקשת עוף טוב מפרה התחייבות חוזית, מטעה, מציגה מצג שווא, והתנהלותה זו מסבה נזקים ממוניים ולא ממוניים לצרכנים הרוכשים את המוצרים האמורים, בהסתמך על מצג שגוי אותו בחרה עוף טוב להציג בפניהם, וכך גורמת להם עוף טוב לרכוש מוצרים שונים מהמוצרים אותם סברו שהם רוכשים בפועל.

המבקשת מעריכה את היקף הנזקים שנגרמו לחברי הקבוצה המיוצגת בכ-13 מיליון שקל.

תגובת עוף טוב לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*