ייצוגית נגד יפאורה-תבורי ועין גדי מים מינרליים: מפרות את חוק הפיקדון

לטענת המבקש, הוא גילה כי במאות נקודות מכירה ברחבי המדינה נמכרים מוצריהן של עין גדי ויפאורה תבורי באותה הדרך, כאשר לא מופיע עליהם כדרישת החוק הכיתוב: "חייב בפיקדון" ותחתיו מופיע הכיתוב: "יצוא בלבד - אין חיוב ואין החזר פיקדון". תגובת עין גדי: מוצרים הנמכרים בישראל מסומנים כולם ב"חייב בפיקדון" במיקום ובגודל המוגדר לסימון בחוק

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 10 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט מרכז כנגד חברות עין גדי מים מינרליים ויפאורה-תבורי. לדברי המבקש, אסף דהן, בהתאם להוראות חוק הפיקדון על מכלי משקה, על המשיבות לסמן את מכלי המשקה שלהן במילים: “חייב בפיקדון”, אולם המשיבות מפרות את הוראות החוק בכך שבחלק רב ממכלי המשקה והמים הנמכרים על ידיהן נכתב כדלקמן: “יצוא בלבד – אין חיוב ואין החזר פיקדון” כאילו המדובר במוצרים המיועדים לייצוא בלבד.

לטענת המבקש, באמצעות עו”ד יוחי גבע, הוא גילה כי בעשרות יישובים בארץ ובמאות נקודות מכירה בכל רחבי המדינה נמכרים מוצריהן של עין גדי ויפאורה תבורי באותה הדרך, תוך שהמשיבות מוכרות מוצרים שעליהם לא מופיע כדרישת החוק הכיתוב: “חייב בפיקדון” אלא תחתיו מופיע הכיתוב: “יצוא בלבד – אין חיוב ואין החזר פיקדון”.

בנסיבות אלה, סבור המבקש, על המשיבות לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בגין הפגיעה המהותית בסביבה ועשיית עושר על חשבון הסביבה, הניקיון ואזרחי המדינה, תוך שהן יוצרות לעצמן קידום ופער בתחרות אל מול יצרניות אחרות הפועלות כדין.

מחברת עין גדי נמסר בתגובה: “מוצרים אשר מסומנים בכיתוב ‘ייצוא בלבד , אין חיוב ואין החזר פיקדון” הם מוצרים שנמכרו על ידינו מחוץ לשטחי ישראל ולכן סומנו כך. מוצרים הנמכרים בישראל מסומנים כולם ב-‘חייב בפיקדון’ במיקום ובגודל המוגדר לסימון בחוק”.

התווית על המוצרים הנמכרים בישראל, כפי שנשלחה על ידי חברת עין גדי
התווית על המוצרים הנמכרים בישראל, כפי שנשלחה על ידי חברת עין גדי

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*