ייצוגית נגד זנלכל בטענה לייקור סמוי של המוצר קטשופ מופחת סוכר של יכין

נטען בבקשה כי המוצרים התכווצו, משקלם קטן, וזאת ללא כל בידול חזותי וללא כל הבלטה כנדרש בהוראות ובהנחיות הממונה על הגנת הצרכן, תוך הטעיית הצרכנים ותוך השארתם במחיר זהה

קטשופ מופחת סוכר של יכין

חברת זנלכל ייקרה באופן סמוי את המוצר קטשופ מופחת סוכר של המותג יכין המשווק על ידה משך שנים ארוכות. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה כנגד זנלכל לבית המשפט המחוזי בתל אביב בהיקף מצרפי מוערך של 15 מיליון שקל.

בבקשה נאמר כי זנלכל מייבאת ומשווקת מוצרים שהם אריזות קטשופ באריזות במשקל קבוע של 740 גרם תחת המותג “קטשופ יכין”. ואולם במהלך השנים האחרונות היא החלה לשווק במקביל לאריזות הקטשופ הרגילות, אריזות נוספות של קטשופ מופחת סוכר במשקלים מוקטנים של 720 גרם תחת אותו המיתוג, ואשר חזותם על המדפים ומחירם הנו זהה לאריזות הרגילות, כך שלמעשה ייקרה זלכל את המוצר באופן סמוי.

בפועל, נטען בבקשה כי המוצרים התכווצו, משקלם קטן, וזאת ללא כל בידול חזותי וללא כל הבלטה כנדרש בהוראות ובהנחיות הממונה על הגנת הצרכן, תוך הטעיית הצרכנים ותוך השארתם במחיר זהה – במילים אחרות: עליית מחירים סמויה.

זנלכל, מציין המבקש אולג ציפורן, ציינה על המוצר האמור באותיות גדולות ביותר כי מדובר ב”40 אחוז פחות סוכר” ובאותיות קטנטנות מוצנעות ומטעות: “מקטשופ רגיל של יכין 740 גרם” וזאת עשתה לא במובלט, לא ליד משקל המוצר, והכול בניגוד מוחלט לדין, להחלטת הממונה, ולפסיקת בית המשפט העליון.

לסיכום נאמר בבקשה, כי זנלכל הקטינה את המוצר, שמרה על אותו המחיר, ולמעשה גרמה לעליית מחירים סמויה ממוצעת של 3 אחוזים של המוצרים ולהפסד כספי של הצרכנים, והכול בלי שאלו כלל ידעו על כך, ועל כן מתבקש בית המשפט לחייב אותה להשיב כסף זה לציבור הצרכנים המוטעה וכן לפצותם בגין נזקם הבלתי ממוני, המתבטא בעוגמת נפש ובפגיעה באוטונומיה שלהם לבצע רכישות מושכלות נבונות ורצוניות.

תגובת זנלכל לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*