ייצוגית נגד ויטה פרי הגליל בטענה שהחברה מצניעה ברשימת הרכיבים את העובדה שהמוצר מכיל מחזק טעם

המבקש טוען שבמקום לציין עובדה זו החברה מציינת את שם הרכיב: מונוסודיום גלוטמאט - שם אשר אינו אומר דבר וחצי דבר לצרכן הסביר

חמין טשולענט
חמין טשולענט

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 4 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד יצרנית המזון חברת ויטה פרי הגליל (החדשה) מרמלה. בבקשה נאמר כי ויטה פרי הגליל מייצרת ומשווקת בין היתר מוצר בשם: “חמין טשלוענט” וכי הצרכנים מאמינים כי הם רוכשים מוצר מעולה קרי מוצר איכותי יותר ומוכנים לשלם את הפרמיה במחיר תמורת התועלת האיכותית.

ואולם טוען המבקש אביאל רמי כי ויטה פרי הגליל מצניעה (בלשון המעטה) ברשימת הרכיבים את העובדה כי המוצר מכיל מחזק טעם שנועד לתת טעם מושך יותר למוצר, ותחת זאת מציינת את שם הרכיב – מונוסודיום גלוטמאט – שם אשר אינו אומר דבר וחצי דבר לצרכן הסביר.

לטענת המבקש באמצעות עו”ד יוחי גבע לויטה פרי הגליל ידוע כי גילוי המידע לצרכן אודות מחזק הטעם תפגע במחזור המכירות שכן צרכנים רבים יעדיפו לצרוך מוצרים מקבילים אחרים ללא מחזק טעם, או לחלופין להימנע מרכישת המוצרים. בבקשה נאמר כי בהסתרת התפקיד הטכנולוגי של מחזק הטעם אשר מוסף למוצר בחוסר תום לב מטעה ויטה פרי הגליל את ציבור הצרכנים וגורמת לביצוען של עסקאות לא כלכליות, ובהתנהלות זו אף פוגעת ויטה פרי הגליל באוטונומיית הפרט של הצרכן ובזכותו לקבל מידע מקיף ומפורט אודות הרכיבים אותם הוא צורך לגופו, ובמיוחד מקום בו המדובר בצריכת מחזק טעם.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לויטה פרי הגליל לתקן את הסימון על אריזת המוצר נשוא הבקשה, באופן בו לצד שם תוסף המזון “מונוסודיום גלוטמאט יצוין תפקידו הטכנולוגי – מחזק טעם.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*