ייצוגית: מחלבת משק דותן לא מגלה לצרכנים כי גבינת “צ’דר כתום” מכילה צבע מאכל

לטענת המבקש, המחלבה בחרה להתגבר על הגוון הצהוב של הגבינה בדרך של צביעתה, על מנת לפתות את הצרכן לרכוש את המוצר ולטעת בו את התחושה, כי מדובר בגבינה מיושנת ואיכותית ולא במוצר שנצבע בצבע כתום באופן מלאכותי. לדבריו, בדרך זו היא מטעה את צרכניה ומגדילה את היקף מכירותיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מוערך של כ-3 מיליון שקל הוגשה בבית המשפט המחוזי מרכז נגד מחלבת משק דותן בטענה להטעיה צרכנית בנוגע למוצר גבינת “צ’דר הכתום”. זאת בכך שעל גבי תווית האריזה לא גולה לצרכנים, כי המוצר מכיל צבעי מאכל או חומרים משמרים, בניגוד להוראות תקנות בריאות הציבור. [hide for=”!logged”]

בבקשה שהוגשה, נטען כי מחלבת משק דותן שהוקמה ב-2007, מעידה על עצמה באתר האינטרנט שלה, כי היא מייצרת גבינות בשיטות מסורתיות בעזרת טכנולוגיים מהארץ ומאירופה וכי מוצריה משווקים ברשתות המזון הגדולות ברחבי ארץ.

לדברי המבקש אלון טהר, המעיד על עצמו כחובב גבינות מושבע, הוא נוהג לרכוש ולצרוך ממוצרי מחלבת משק דותן מתוך אמונה לפיה הם אינם מכילים צבעי מאכל או חומרים משמרים.

לטענתו, מעיון מעמיק ברשימת הרכיבים של גבינת הצ’דר שמחירה 145 שקל, הוא שם לב לכך שחלק מהרכיבים המופיעים ברשימה אינם מוכרים לו וכי הובא לידיעתו שבהתאם לפרסומי משרד הבריאות רכיב ה”אנאטו” הרשום ברשימת הרכיבים של הגבינה, אינו אלא צבע מאכל המעניק לגבינה את צבעה הכתום וכי המוצר אף מכיל חומר משמר.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד גולן נפתלי נאמר, כי מחלבת משק דותן נוקטת בדרך מתוחכמת לפיה רק באתר האינטרנט שבניהולה מכונה המוצר “צ’דר כתום” בעוד על אריזת המוצר היא אינה כותבת את המילה “כתום” אלא מעדיפה לארוז את המוצר כך שבחזיתו מצויה חלונית שקופה בה ניתן לראות את צבעה של הגבינה. זאת על מנת שהצרכן יבין בכוחות עצמו את מה שברור לה שאסור לרשום על אריזת המוצר, כי הגבינה רק צבועה בצבע כתום ואיננה באמת כתומה.

לדברי המבקש, מחלבת משק דותן בחרה להתגבר על הגוון הצהוב החיוור של הגבינה בדרך של צביעת הגבינה בצבע בוהק, על מנת לפתות את הצרכן לרכוש את המוצר ולטעת בו את התחושה, כי המדובר בגבינה מיושנת ואיכותית, תוך הסתרת המידע בדבר כך שמדובר במוצר שנצבע בצבע כתום באופן מלכותי וכי אין זה צבעו האמיתי. בדרך זו נטען, מטעה  מחלבת משק דותן את צרכניה ומגדילה את היקף מכירותיה וכי  הצרכן המעיין ברשימת הרכיבים אינו מעלה בדעתו כי הרכיב “אנאטו” הוא שמעניק למוצר את הגון התפוזי והמושך.

תגובת משק דותן לא התקבלה עד כה.

[/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*