ייצוגית בעקבות הודאתה של תנובה על הימצאות תולעת הפול במוצר המוקפא של סנפרוסט

בית המשפט מתבקש לקבוע, כי הודאתה של תנובה מהווה ראייה לכך שהחברה התרשלה באי ביצוע בדיקת מעבדה במוצר וכן לקבוע כי הריקול מהווה עילה על פי חוק הגנת הצרכן. תנובה: התביעה טרם הומצאה לסנפרוסט

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של כ-10 מיליון שקל הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד תנובה, בעקבות הודאתה על הימצאות חרקים זעירים מסוג תולעת הפול במוצר פול ירוק מוקפא של סנפורסט מיובא הנמכר באריזת 800 גרם. [hide for=”!logged”]

מדובר במוצר שהתאריכים האחרונים לשימוש המוטבעים על אריזתו הם ה-12 במאי 2019 ועד ה-8 בספטמבר 2019. בהודעתה של תנובה מה-21 במרץ 2017 נאמר, כי “לפי סנפרוסט אין כל סכנה לבריאות הציבור” וכי תנובה דיווחה על המקרה למשרד הבריאות והיא אוספת את המוצרים מנקודות המכירה וכי ניתן להשתמש במוצר ללא חשש אחרי ברירת המזון”.

לטענת המבקשים ברק אביבי ואריאל מזרחי, הריקול לא צלח כנראה אולי משום שלא פורסם כראוי, שכן החבילות נמכרות אף עתה לכל דורש. בבקשה שהוגשה, נאמר כי גם משרד הבריאות הוציא הודעה דומה לפיה קיים חשש לנגיעות חרקים זעירים בחלק מהגרעינים שבמוצר פול ירוק מוקפא וכי הפגם התגלה בעקבות תלונות צרכנים.

לטענת המבקשים העובדה, כי הפגם התגלה על ידי הצרכנים ולא על ידי תנובה מבהיר עד כמה המחדל גדול. עוד נאמר, כי הואיל וההסבר מאוד מעורפל, אין יודעים כלל מהו הגורם האמיתי לכשל ועד כמה הפגיעה גדולה.

לדברי המבקשים, חיפוש ל”תולעת הפול” במאגרי המידע לא העלה דבר, עניין שמותיר את הצרכנים בפחד גדול יותר, משום שהם אינם יודעים את נזקי התולעת. בנוסף, חיפוש בפורומים שונים באינטרנט העלה, כי הצרכנים מאוכזבים ומבוהלים. זאת נוכח התנהלותה של תנובה, הבאה לידי ביטוי בשיווק מוצר תוך ידיעה כי הוא שונה מן המוצהר בו ובשיווק מוצר לקוי ופגום.

בית המשפט מתבקש לקבוע, כי הודאתה של תנובה מהווה ראייה לכך שהחברה התרשלה באי ביצוע בדיקת מעבדה במוצר וכן לקבוע כי הריקול מהווה עילה לתביעה על פי חוק הגנת הצרכן. עוד מתבקש בית המשפט לקבוע, כי על תנובה לפצות את קהל הצרכנים בישראל שחש טעם לוואי, וזאת בשל חרדה לבריאותו, כעס, אכזבה וחוסר ודאות על כך שאכלו מוצר פגום.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו”ד אסף נוי, נטען כי התחשיב בגין הפגיעה באוטונומיה הנובעת מתחושת טעם הלוואי, הכעס, החרדה ואי הוודאות לצרכני המוצר בנזק שאינו ממוני, הוא בסך 1,000 שקל וכי צירוף מארז בעלות ממוצעת של 20 שקל כפול 10,000 לקוחות בקירוב, על פי ניתוח השוק, מביא לתוצאה של כ-10 מיליון שקל.

[/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

תגובת תנובה: “התביעה הנ”ל טרם הומצאה לסנפרוסט ועל כן לא ניתן להתייחס אליה בשלב זה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*