ייצוגית בהיקף 5.5 מיליון שקל נגד רשת סופר ברקת בטענה להצגת מחירים באופן מטעה ולא אחיד

לטענת המבקשת, היא ביצעה בסניף הרשת רכישה של שוקולד מילקה, תוך הסתמכותה על שלט המבצע ולפיו שלוש חפיסות שוקולד יימכרו ב-15 שקל במקום בעלות של 6.9 שקל לכל חפיסה. אולם היא נדרשה בקופה לשלם סך של 17.7 שקל ולא 15 שקל כפי שפורסם על השלט

מבצע מילקה. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 5.5 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד רשת המרכולים סופר ברקת. זאת בטענה להצגת מחירים באופן מטעה ולא אחיד.

לטענת המבקשת, חני רויטל רובינשטיין וילצ’ינסקי, תושבת גבעת שמואל, היא ביצעה בסניף סופר ברקת במקום מגוריה רכישה של מוצר הנקרא שוקולד מילקה, תוך הסתמכותה על שלט המבצע ולפיו שלוש חפיסות שוקולד יימכרו ב-15 שקל במקום בעלות של 6.9 שקל לכל חפיסה. אולם היא נדרשה בקופה לשלם סך של 17.7 שקל ולא 15 שקל כפי שפורסם על השלט. בדיעבד התחוור לה מתוך עיון בחשבונית הקנייה, כי לא זו בלבד שחויבה בסך של 17.7 שקל במקום 15 שקל על פי המבצע, אלא שהמחיר למוצר המופיע בחשבונית הוא לא כפי שפורסם בשלט המבצע.

למחרת, לדבריה, היא הבחינה כי בניגוד למפורסם בשלט המבצע עלות כל חפיסה היתה 7.4 שקל ולא 6.9 שקל כפי שנכתב בשלט. לטענתה, לא זו בלבד שפרסום המבצע היה שגוי, אלא שסופר ברקת פרסמה שלושה מחירי מוצר שונים האחד מהשני, כך שהלקוח מוטעה פעמיים, פעם אחת ביחס לסכום הבסיס של המוצר, ופעם שנייה ביחס למבצע שבפועל הוא לא חויב על פיו.

המבקשת מציינת כי במועד אחר היא ביצעה רכישה נוספת בסניף בגבעת שמואל של כוסות חד פעמיות, בהסתמכה על שלט המבצע שהוצב בחזית המדף עליו היו מונחות הכוסות, ולפיו הכוסות הן במבצע של שתי חבילות בעלות של 8 שקלים. ואולם לאחר בדיקתה את חשבונית הקנייה התחוור לה כי בפועל חויבו שתי חבילות הכוסות בעלות כוללת של 9 שקלים. היא חויבה ביתר בסך של 1 שקל.

תגובת סופר ברקת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*