ייצוגית בהיקף 21 מיליון שקל נגד יוניליוור ישראל בטענה להטעייה צרכנית בענייני כשרות

נטען שהנתבעת מכרה מוצר כשר לפסח מסוג "מיונז-מיוקל ממרח 5% שומן" שהוטבע עליו שהוא כשר לפסח, אך ללא אזכור המילה "קטניות" דהיינו מוצר כשר לפסח אך רק לאוכלי קטניות

מיונז-מיוקל ממרח 5% שומן

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 21 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת יוניליוור ישראל מזון מחיפה בטענה להטעייה צרכנית ברורה בכך שמכרה מוצר כשר לפסח מסוג “מיונז-מיוקל ממרח 5% שומן” שהוטבע עליו שהוא כשר לפסח אך ללא אזכור המילה “קטניות” דהיינו מוצר כשר לפסח אך רק לאוכלי קטניות.

לדברי המבקשת, חנה ברויאר, שומרת דת מסורת וכשרות, היא רכשה את המוצר מיונז מיוקל 5% תלמה מתוך הנחה כי המוצר הינו כשר לפסח, כאשר בחלק העליון מתחת לפקק המוצר הוטבע הסימן “כשר לפסח”, בידיעה כי מוצר זה הינו כשר לפסח גם למי שאינו אוכל קטניות בפסח, שאם לא כן היה מצוין מפורשות על גבי המוצר כי המדובר במוצר שהוא כשר לפסח לאוכלי קטניות.

מעבר לכך, מציינת המבקשת, במוצר המיונז “הרגיל” של יוניליוור היה רשום: “כשל”פ קטניות” ומשם כך היא רכשה דווקא את המוצר. המבקשת מציינת כי נהגה כפי שאוכלוסיה רבה מעדות ישראל נוהגת – על פי האיסור החמור להימנע מאכילת קטניות בפסח, ולפיכך נמנעת לאכול וכמובן לרכוש מוצרים המכילים קטניות והמסומנים בסימן “כשר לפסח לאוכלי קטניות”.

אולם לתדהמתה, לאחר שימוש ואכילת חלק מהמוצר, התחוור לה כי יוניליוור פרסמה הודעה לצרכנים לפיה נפלה טעות ובמוצר הודפס הכיתוב “כשר לפסח” ולא הכיתוב “כשר לפסח מקטניות” דהיינו כי המוצר כשר לפסח לאוכלי קטניות ולא כשר לפסח גם למי שאינו אוכל קטניות, כפי שעולה מהכיתוב שהיה מודפס על אריזת המוצר.

לדברי המבקשת, היא נמלאה תחושות של כעס, תסכול, ועצב רב כפועל יוצא מכך שצרכה מוצר מזון הנוגד את השקפת עולמה, ונגרמה לה עוגמת נפש גדולה, הן לנוכח העובדה כי עברה על איסור אכילת קטניות בפסח וגם הטעתה את האורחים שלה שאכלו מן המוצר, והן בשל העובדה שנאלצה לזרוק לפח האשפה את כל המאכלים שהכינה ואשר הכילו את המוצר.

בבקשה נאמר, כי התנהלותה של יוניליוור, אשר בחרה להתעלם באופן בוטה ומקומם מהוראות חוק הגנת הצרכן תוך הפרת חובה חקוקה והפרה גסה של חובת תום הלב, גובלת בהטעיה צרכנית ובוודאי מהווה זלזול רבתי ברגשות הלקוחות.

מיוניליוור נמסר: ״טרם קיבלנו את כתב התביעה. כשנקבלה, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט”.

.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*