ייצוגית בהיקף 13 מיליון שקל נגד מגה קמעונאות בטענה להטעיה במחיר של מוצר שהוצע בהנחה

לטענת המבקשת, מגה פרסמה בסניפיה, באמצעות עמוד הפייסבוק ובאפליקציה הסלולרית, מבצע למחזיקי כרטיסי אשראי YOU ו-FLY CARD, לפיו בין התאריכים 14-15 בפברואר היא תמכור להם את המוצר "שניצל עוף פרוס" במחיר מופחת של 24.90 שקל לקילו במקום המחיר הרגיל של 36.90 שקל וההנחה לא ניתנה לה כשביצעה את הרכישה

צילום נעמן פרנקל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 13 מיליון שקל הוגשה כנגד מגה קמעונאות המפעילה את רשתות הסופרמרקטים מגה ומגה בעיר, בטענה להטעיה ותרמית באשר למחירו של מוצר. בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי עניינה היא בדרך הפסולה הלא חוקית והאנטי צרכנית שבה נהגה מגה כלפי לקוחותיה. זאת, כאשר פרסמה בסניפיה, באמצעות עמוד הפייסבוק ובאפליקציה הסלולרית של מועדון YOU, מבצע למחזיקי כרטיסי אשראי YOU ו-FLY CARD, לפיו בין התאריכים 14-15 בפברואר 2017 תמכור להם את המוצר “שניצל עוף פרוס” במחיר מופחת של 24.90 שקל לקילו במקום המחיר הרגיל של 36.90 שקל לקילו, המגלם הנחה של 12 שקל לקילו מהמוצר עד למגבלה של 3 קילוגרם לקנייה.

בפועל, נאמר בבקשה, ההנחה שניתנה לצרכנים בחשבון הייתה קטנה ונמוכה באופן מהותי (בפרסומים בפייסבוק ובאפליקציה של צוין המחיר של 24.90 שקל לק”ג ללא ציון המחיר המקורי של המוצר- 36.90 שקל, וללא ציון גובה ההנחה).

לטענת המבקשת, גלינה גרצמן, היא ביקשה ליהנות מהמבצע האמור כמחזיקה של כרטיס האשראי FLY CARD המקנה גם חברות במועדון, ואולם מעיון בשתי חשבונות הרכישה היא הופתעה לגלות כי בשתי הרכישות של המוצר אותן ביצעה בסניפי מגה ברמת גן ובכפר סבא גבתה ממנה מגה בגין המוצר סכום עודף של 13.30 שקל. זאת, לאחר שלא חייבה אותה בהתאם לתנאי המבצע כפי שפורסמו על ידה.

בבקשה שהוגשה באמצעות עוה”ד אלדד פסי ויובל עציוני נטען, כי מגה פעלה בחוסר תום לב ושלא כדין בהציגה מצגי שווא כאילו היא מוכרת את המוצר בהנחה משמעותית ממחירו הנקוב והרגיל ולמעשה גבתה סכומים עודפים אותם אסור היה לגבות, וכתוצאה מכך הפיקה מגה רווח כספי אסור והתעשרה שלא כדין על גבם ועל חשבונם של לקוחותיה.

ממגה נמסר: “התביעה התקבלה, אנו לומדים את הנושא ונגיב בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*