ייצוגיות נגד שטראוס קפה וחברת פוליבה בטענה להפרת חובת סימון המחיר ליחידת מידה

בבקשות נטען כי שתי החברות מטעות את צרכניהן על ידי כך שהן אינן מציגות מחירי מוצרים ליחידת מידה, גם במקרים בהם נמכרים המוצרים באמצעות אתר קניות מקוון באינטרנט

שתי בקשות לאישור תביעות ייצוגיות הוגשו לבתי משפט השלום בחיפה ובפתח תקוה כנגד חברת שטראוס קפה בי וי מפתח תקוה שבבעלות קונצרן שטראוס, וחברת פוליבה מרמלה לשיווק מוצרי צריכה שונים, בטענה להפרת חובת סימון המחיר ליחידת מידה לפי תקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה).

בבקשות נטען כי שתי החברות מטעות את צרכניהן על ידי כך שהן אינן מציגות מחירי מוצרים ליחידת מידה, גם במקרים בהם נמכרים המוצרים באמצעות אתר קניות מקוון באינטרנט. לדברי המבקשות, סיגל מן ורוחמה כהן, המטרה של תקנות מחיר ליחידת מידה היא לסייע לצרכן לבחור בין מוצרים דומים הנמצאים באריזות בגדלים שונים וגם בין מוצרים דומים של מותגים שונים הארוזים באריזות בגדלים שונים, כך שיוכל להשוות בקלות איזה מוצר הוא המשתלם ביותר עבורו.

בבקשות נטען כי המבקשות ערכו קניות באמצעות אתריהן באינטרנט של חברות שטראוס קפה בי וי ופוליבה, ואולם הן יצאו נפסדות לנוכח התנהלותן, אשר בעטייה ביצעו רכישות בלתי מושכלות ולא כדאיות יחסית למוצרים הדומים אותם הן רכשו, ואשר מחירם ליחידת מידה היה נמוך יותר ממחירי המוצרים אותם הן רכשו, עובדה שאף הגבירה אצלן את תחושות אי הנוחות, עוגמת הנפש, הכעס, והתסכול.

בבקשות נאמר, כי הנזק הממוני שנגרם לחברי הקבוצה המיוצגת בנוסף לנזק הבלתי ממוני כפועל יוצא מאי הצגת המחיר ליחידת מידה, מסתכם בהפרש בין מחירי המוצרים שנרכשו על ידם למוצרים דומים או חליפיים וכדאיים יותר.

סכום התביעה הייצוגית המצרפי המוערך באשר לחברת שטראוס קפה בי וי נאמד בכ-1.1 מיליון שקל ואילו באשר לחברת פוליבה – בסכום של 650 אלף שקל.

תגובת שטראוס: ” קיבלנו את התובענה לפני מספר ימים ואנו לומדים אותה. אין לשטראוס כל קשר לתובענה שהוגשה נגד חברת פוליבה”.

תגובת פוליבה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*