יינות בנימינה לחורף 2021

אודם מסדרת אבני החושן ובנימינה רזרב, מרלו - שני היינות הם מבצירים חדשים של יקב בנימינה, כאלו שמתאימים לעונה הקרירה

צילום: יקב בנימינה
סדרת אבני החושן היא על שמן של אותן אבנים יקרות אשר היו משובצות על אפודו של הכהן הגדול. ביקבי בנימינה אומרים שכפי שנבחרו אבנים אלו בקפידה, כך נבחרו ענבי יין איכותיים ממיטב כרמי היקב, אשר שובצו לכדי יצירה המשקפת את שאיפת הייננים ליצור יינות טובים ומרגשים – “סדרת אבני החושן מבית יקבי בנימינה, מייצגת עבורנו את פרי יצירתם של הייננים, אשר מנצחים על מרכיבי היצירה והאמונים על המשימה ליצור יינות באיכות הגבוהה ביותר ללא פשרות”.

שני היינות הבאים הם מבצירים חדשים של יקב בנימינה, כאלו שמתאימים לעונה הקרירה.

אודם מסדרת אבני החושן. צילום: יח”צ

אבני החושן, אודם

יין אדום יבש

הרכב הזנים: סירה 95%, וויונייה 5%

אזור גידול: גליל עליון והרי יהודה

תהליך ייצור: ענבי הסירה נבצרו במהלך סוף אוגוסט ותחילת ספטמבר, ובאותו המועד נבצרו מעט ענבי ויונייה (כ-5%) מכרם בהרי יהודה. ענבי הסירה הוכנסו למיכלי תסיסה ביחד עם ענבי הויונייה להשריה בטמפרטורה נמוכה למשך שלושה ימים. בהמשך התרחשה התסיסה האלכוהולית במשך כשמונה ימים ובסיומה נותר היין במגע עם הקליפות למשך 10 ימים נוספים לפני הסחיטה. לאחר תסיסה אלכוהולית וכן שיקוע טבעי קצר הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 16 חודשים, שבסיומה נבנה הממסך בין החביות השונות והיין הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון והצללה. לאחר המילוי המשיך היין תהליך התבגרות בבקבוק למשך עוד כשנה במרתפי היקב.

רשמי טעימה: אבני החושן אודם הינו יין מרשים המציג מאפייני זן סירה קלאסיים בסגנון עולם ישן בהם עושר היין מאוזן על ידי הרעננות שבו. מקור ענבי הסירה במספר כרמים מצטיינים בגליל העליון ומקור ענבי הוויונייה בכרם בודד ברום הרי יהודה. ענבים עשירים בצבע בעלי ריכוז ארומות וטעמים מחד, עם נוכחות של חומציות תומכת מאידך והתוצאה הניבה יינות עם מורכבות גבוהה. אבני החושן אודם הינו בעל גוף ומבנה מרוכז, המאוזן ברעננות טובה ומלווה בניחוחות עץ קלוי עם מעט מאפייני בשר מעושן, פירות יער, פרחים ותיבול מפולפל האופייניים לזן הסירה. הוא מוכן לשתייה כבר כעת אך בתנאי אחסון נאותים ימשיך ויפתח עומק ומורכבות ב-5-8 השנים שלאחר שנת הבציר שלו. היין יהווה מלווה מצוין למנות בשר טלה, חזה ברווז וגבינות קשות ועשירות טעם.

מחיר: 79 שקל.

בנימינה רזרב, מרלו. צילום: יח”צ

בנימינה רזרב, מרלו

יין אדום יבש

זן הענבים: 100% מרלו

אזור גידול: הגליל העליון

תנאי גידול ואקלים: מקור הענבים מכרמים בגליל העליון המאופיינים בשילוב של קרקע בזלתית עם אדמת טרה רוסה, בעלת אוורור יעיל לבית השורשים. אזור זה נהנה מאקלים קריר, בעל לילות קרירים במהלך הקיץ וימים חמים, בנוסף האזור מצטיין רמת לחות נמוכה באוויר. תנאים אלו מאפשרים הבשלה ארוכה והתפתחות טובה של רכיבי צבע וחומרי הארומה והטעם של הענב.

תהליך ייצור היין: הענבים בשני האזורים נבצרים בבציר לילי במועדי הבשלה אופטימאליים. לאחר שמפרידים את הענבים משזרותיהם הם מועברים למכלי תסיסה בינוניים וקטנים בנפחים של 12-5 טון, לצורך התססה ומיצוי הטעמים. היין שורה על קליפותיו בין שבועיים וחצי לשלושה שבועות עד לסחיטה. לאחר הסחיטה היין עובר תסיסה מלולקטית והצללה קלה ועובר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, כרבע מהחביות הן חדשות. בהמשך נבנה הממסך (בלנד) בין החלקות השונות והיין מועבר בקבוק לאחר סינון והצללה מינימליים.

רשמי טעימה: בנימינה רזרב מרלו מאופיין בבשלות מאופקת ואיזון מצוין בין רעננות וריכוז טעמי הפרי הבשל. תנאי ההבשלה ושילוב סוגי הקרקע הניבו ענבים עשירים בצבע, בארומות ובטעמים, עם חומציות תומכת ומורכבות גבוהה. דילול בכמות היבול במספר כרמים סייעה להשיג איזון מושלם. היין בעל צבע אדום עמוק וניחוחות עזים של פטל אדום, שזיף בשל, תבלינים מתוקים וניחוח עדין של שוקולד וקפה קלוי. ליין מבנה מלא, המאוזן בין רעננות לבשלות עם טעמי פרי שחור ארומטי, תבלינים ומעט מינרליות וסיומת ארוכה ומהנה.

מחיר: 59 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*