טיב טעם ערערה על עיצום כספי שהשית עליה הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן

העיצום הכספי, בסך 315 אלף שקל, הוא בטענה לפערים בקובץ המחירים המעודכן שפורסמו על ידי איב טעם וכן פערים בנוגע לפרסום מלוא רשימת סניפיה. טיב טעם טענה בין השאר, כי התיעוד העובדתי עליו התיימרה הרשות לבסס את מסקנתה מתמצה ברשימת קודים שאינה אומרת דבר

טיב טעם
סניף של טיב טעם בעיר. צילום: יח"צ

טיב טעם הגישה הודעת ערעור על החלטת הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן להשית עליה עיצום כספי בסך 315 אלף שקל, בעקבות פערים בקובץ המחירים המעודכן שפורסמו על ידה, קובץ המבצעים בסניפיה, וכן פערים בנוגע לפרסום מלוא רשימת סניפיה.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן טענה בין היתר, כי קבצי הנתונים ששידרה טיב טעם אל אתר משרד הכלכלה והתעשייה חסרו את רשימת המצרכים והמחירים בקשר ל-18 מסניפיה.

טיב טעם טענה, כי התיעוד העובדתי עליו התיימרה הרשות לבסס את מסקנתה מתמצה ברשימת קודים שאינה אומרת דבר, וכי כלל לא ניתן לתרגם את הקודים הללו לכדי נתונים בפועל.

עוד טענה טיב טעם, כי חלפו 10 חודשים ממועד הביקורת של חוקרי הרשות ועד קבלת הודעת הכוונה על הטלת העיצום הכספי, ועל כן נמנעה ממנה האפשרות לשחזר את הנתונים הללו ולהציג ראיות שבנקל היו מאפשרות לה להוכיח כי ביצעה את המוטל עליה על פי הדין ושידרה כדבעי גם את קבצי המחירים של המצרכים אשר נמכרו ב-18 סניפיה שכביכול נמצאו לגביהם פערים.

ואולם הרשות דחתה את טענותיה של טיב טעם והטילה עליה עיצום כספי בגין פערים בפרסום קובץ המבצעים המפורסמים בסניפיה.

בערעורה, שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון, טוענת טיב טעם כי גם אם קיים פער מסויים בין המבצעים המפורסמים בסניפיה לבין קובץ המבצעים, הרי שמדובר בפער נקודתי בלבד, ואכן לדבריה ביקורת הרשות מצאה פער נקודתי בלבד וזאת בביקורת בודדה שנערכה בסניף קריית חיים שלה.

בעניין טענת הרשות לפיה השמיטה מהפרסום באינטרנט שני סניפים מקוונים ולא רשמה פרטים מלאים של 19 מסניפיה, טוענת טיב טעם בערעורה כי הרשות ביססה את מסקנותיה על קודים וקישורים (לינקים) שבחלוף כמעט שנה כבר אינם פעילים עוד ולא ניתן לתרגם אותם לנתונים קריאים.

לסיכום נטען בערעור, כי החלטת הרשות לוקה בחוסר מידתיות קיצונית, חסרה תשתית ראייתית, וכי השתהותה הקיצונית של הרשות ממועד ביצוע הביקורת ועד מתן הודעת הכוונה על הטלת העיצום מהווה פגם קיצוני ביותר, הפוגע באפשרותה של טיב טעם להתגונן מפני המיוחס לה, ומכאן שהעיצום הכספי שהוטל עליה בטל מעיקרו, בעיקר בכל הנוגע לפערים שנמצאו כביכול בקבצי המחירים והמבצעים.

מהרשות להגנת הצרכן לא התקבלה תגובה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*