חברת “רעבים ברעבך” העוסקת בפרסום קולינרי הגישה תביעת קניין רוחני נגד ברגר קינג

נטען כי ברגר קינג השתמשה בשם התובעת בפרסום למבצע "נאגטס" שהעלתה בדף הפייסבוק שלה "ברגר קינג ישראל" ובמסרונים לנייד לרשימת התפוצה שלה, תוך שימוש שלא כדין ובהיעדר הרשאה בשמה ובסימנה המסחרי "רעבים ברעבך" ובמוניטין שלה

אתר רעבים ברעבך. צילום מסך

חברת רעבים ברעבך מקריית מוצקין העוסקת בפרסום בתחום הקולינרי, אחת החברות בעלת קהילת הפייסבוק מהגדולות בארץ (יותר מ-460 אלף חברים), הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת קניין רוחני כנגד רשת ברגר קינג. זאת, בטענה לפרסום למבצע “נאגטס” שהעלתה ברגר קינג בדף הפייסבוק שלה “ברגר קינג ישראל” (כ-21 אלף חברים על פי התביעה)  ובמסרונים לנייד לרשימת התפוצה שלה, תוך שימוש שלא כדין ובהיעדר הרשאה בשמה ובסימנה המסחרי “רעבים ברעבך”, ובמוניטין שלה.

זאת, לטענתה, אגב תיוג ישיר לקהילת הפייסבוק שלה בשם “רעבים ברעבך” ויצירת מצג שווא והטעיה לפיו היא ממליצה על המבצע “נאגטס”, וכן, תוך משחק מילים (“אל תרעבו ברעבכם”) הקושר אותה לפרסומים.

לטענת התובעת, במענה לפנייתה לשירות הלקוחות של ברגר קינג לבירור העניין ולדרישה להסרת הפרסומים לאלתר, התנערה ברגר קינג מאחריותה. כך ניסתה מנהלת שירות הלקוחות להציג את הפרסומים כתגובה תמימה למחמאות שהגיעו מקרב חברי אתר הפייסבוק שלה וכמחווה, וטענה כי תוכן הפרסום אינו מעיד על המלצה מטעם התובעת.

לדברי התובעת, תגובה זהה התקבלה גם מהאחראית על הפרסום הדיגיטלי של ברגר קינג, אשר טענה כי מדובר בפוסט תגובה לפרסום בדף הפייסבוק שלה שהועלה על ידי אחד מחברי קבוצת “רעבים לרעבך”.

עוד טענה ברגר קינג, כי הפרסומים הם בבחינת שיווק האתר של התובעת בקרב חברי המועדון של ברגר קינג, שנעשה במסגרת הכרת תודה לחברי הקהילה באתר התובעת.

לדברי התובעת, בעקבות פנייתה אל ברגר קינג הסירה זו את הפרסום האמור, דבר המעיד על כך שהיה ברור לה כי הפרסום האמור נעשה שלא כדין. התובעת סבורה כי במקרה הנדון מדובר בלא יותר מטריק שיווקי, בניסיון לעקוף את התקשרות עמה, על מנת להתחמק מתשלום בגין פרסום באמצעותה. זאת, לאחר ניסיונות עבר מצד ברגר קינג לשת”פ אשר נדחו לא אחת על ידה.

בית המשפט מתבקש לחייב את ברגר קינג לשלם לתובעת סך של 100,000 שקל בגין שימוש שלא כדין וללא הרשאה בשמה, בסימנה המסחרי, ובמוניטין שלה. בנוסף, לחייב את ברגר קינג במתן חשבונות בנוגע להיקף המכירות והרווחים של המוצר נאגטס שפורסם במסגרת פרסומיה, זאת לתקופה של שלושה חודשים טרם הפרסומים, ותקופה זהה שלאחריהם.

תגובת ברגר קינג לא התקבלה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*