המלצה: כל עוד יש פטור ממכס על חמאה מיובאת – יש להסיר הפיקוח על מחירי החמאה המקומית המפוקחת

פורסמה להערות הציבור המלצת ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר להסרת הפיקוח על חמאה. נמצא כי פתיחת שוק החמאה ליבוא הביאה להגברת התחרות בענף המקומי, ובתוך כך להרחבת מגוון מוצרי החמאה בשוק 

בשל הפטור ממכס על יבוא חמאה והגדלת התחרות בשוק, ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר להסרת הפיקוח מהחמאה, המליצה לשרי החקלאות והאוצר להסיר את הפיקוח על מחירי החמאה הנמכרת לצרכן ולקמעונאי – כך הודיע משרד החקלאות. לאחר חילופי ממשלה, שעיכבו את פרסומו, כעת מפורסם הצו להערות הציבור. על פי המלצת הוועדה, יש להוריד את הפיקוח על מחיר החמאה המקומית עד לסיום הצו המורה על הורדת המכסים לחמאה המיובאת ולהשאירו ברמת דיווח רווחיות בלבד.

כמו כן הוחלט, כי על מנת לעקוב אחר רמת הרווחיות והריכוזיות בענף, כל מי שמייצר או מייבא יותר מ-200 טונות חמאה בשנה, ידווח על רווחיותו למפקח על המחירים במשרד החקלאות פעם בשנה.

לפי המלצת ועדת המחירים המשותפת, נמצא כי פתיחת שוק החמאה ליבוא הביאה להגברת התחרות בענף המקומי, ובתוך כך להרחבת מגוון מוצרי החמאה בשוק. כיום, החמאה המיובאת ללא מכס מהווה כמחצית מהשוק. לנוכח התחרות המתגברת, המליצה הוועדה להסיר את הפיקוח על מחירי החמאה המקומית כל עוד הצו להורדת המכס על חמאה מיובאת עומד בתוקפו. עם זאת, כדי לבקר את השפעת התהליך, המליצה הוועדה להמשיך ולפקח על רווחיות השחקנים המרכזיים בשוק.

הצווים פורסמו להערות הציבור בטרם יובאו לשרי החקלאות והאוצר.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*