היינות החדשים של יקבי בנימינה

האדומים והלבנים של בנימינה לשולחן החג הקרב ויש גם מבצעים לקראת ראש השנה

צילום: יקב בנימינה

יקבי בנימינה מציעים יינות חדשים, אדומים ולבנים, לשולחן החג הקרב ויש גם מבצעים לקראת ראש השנה.

חושן – יהלום

יהלום 2017

מסדרת אבני החושן

סדרת אבני החושן ובראשה ה”יהלום” מבית יקבי בנימינה, מייצגת עבור היקב את פרי יצירתם של הייננים, אשר מנצחים על מרכיבי היצירה והאמונים על המשימה ליצור יינות באיכות הגבוהה ביותר וללא פשרות.

הרכב זני ענבים: 55% קברנה סוביניון, 14% שיראז, 22% מרלו, 9% פטי ורדו.

אזור גידול: גליל עליון

קברנה סוביניון – בקעת קדש,  גובה 400 מטר מעל פני הים. הכרם מתאפיין באדמת טרה רוסה חומה בהירה עם סחף חלוקי נחל מסלעי הגיר שבסביבת הבקעה. האזור ידוע בשל החורפים הקרים והרטובים וקייצים היבשים המלווים בלילות צוננים. בתקופת ההבשלה תנאים אלו נותנים לכרם אפשרות גידול גפן מאוזנת והבשלה איכותית.

מרלו – כרם בן זמרה, בגובה 750 מטר מעל פני הים. קרקע סלע גיר קשה עם אדמות סחף חומות אדומות. חורפים קרים עם לילות קרירים בעונת ההבשלה.

רמת הגולן: שיראז – מבוא חמה,  כרם בגובה 350 מטר. קרקע בזלתית. עונת ההבשלה החמה וכורמות דקדקנית מביאים את השיראז בתחילת ספטמבר להבשלה אופטימאלית ואיכות פרי גבוה.

צפון הנגב: פטי ורדו – הכרם ממוקם מזרחית לישוב שומריה על קרקעת לס גיר וחולות אדומים בהירים. בעזרת משטר השקיה קפדני, המלווה בכורמות דקדקנית בעונת ההבשלה החמה והמדברית, הכרם מגיע להבשלה אופטימלית לקראת סוף אוגוסט / תחילת ספטמבר ולפרי רענן ואיכותי.

תהליך ייצור: כל זן נבצר בנפרד בתקופה שבין תחילת ספטמבר לתחילת אוקטובר בשעות הלילה הקרירות.  לאחר הפרדת השזרות, הוכנסו הענבים למיכל קירור לצורך השרייה קרה למשך מספר ימים. תסיסת כל זן נעשתה במספר מכלים קטנים על מנת לאתר את היין בעל הפוטנציאל הטוב ביותר. התסיסה האלכוהולית התרחשה במשך שבוע.

בנימינה רזרב מרסלן

 

בנימינה רזרב מרסלן

יין אדום יבש

הרכב זנים: 100% מרסלן

אזור גידול: הר הגלבוע

תנאי גידול ואקלים: האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב, תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

תהליך ייצור היין: ענבי המרסלן נבצרו בבציר לילי על רכס הרי הגלבוע. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה לתסיסה האלכוהולית. היין נסחט והועבר לתסיסה מלולקטית במיכלי נירוסטה. עם סיום התהליך היין המשיך לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 18 חודשים.

רשמי טעימה: הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים בעלי אופי ים-תיכוני, אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים – פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה. בנימינה רזרב מרסלן מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים. היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

יוגב – קברנה סוביניון פטי ורדו

יוגב קברנה סוביניון-פטי ורדו

יין אדום יבש

אזור גידול: אשכולות הפטי ורדו נבצרו בכרם של קיבוץ שומריה אשר בנגב הצפוני בטיפולו של אלחנן ויינשטיין. אשכולות הקברנה סוביניון נבצרו בכרם קדמת צבי אשר ברמת הגולן בטיפולו של הכורם רפי מינוי.

הרכב הזנים: הענבים פטי ורדו (55%) וקברנה סוביניון (45%).

דגשים בתהליך הייצור: לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות עבר כל אחד מהיינות תסיסה בנפרד. לאחר הסחיטה והתסיסה המלולאקטית הורכב הממסך והיין עבר תקופת התבגרות בת שישה חודשים במגע עם עץ האלון.

רשמי טעימה: השילוב בין הקברנה סוביניון, בעל האופי פירותי והפטי ורדו המאופיין בגוף ובצבע ובטעמים של פירות שחורים, יצר יין בעל איזון עם גוף בינוני, פירותיות ותיבול מודגשים, מורכבות טובה וסיומת נעימה.

היין הוא מלווה אידיאלי למנות בשר בקר וברווז צלוי בגריל, תבשילי קדרה או גבינות עשירות ומיושנות, כגון: גרוייר ופרמאג׳אנו.

בנימינה רזרב שרדונה

יין לבן יבש

זן הענבים: 100% שרדונה

אזור גידול: גליל

בנימינה רזרב שרדונה

תנאי גידול ואקלים: הכרם ממוקם במדרונות הר מלכישוע, בגובה 440 מטר מעל פני הים ומשקיף לעמק בית שאן. הקרקע מאופיינת בשילוב של סלעי גיר קשים ורכים, טרה רוסה ואדמות כהות. מזג האוויר הים תיכוני באזור בעל כמות משקעים שנתית של 450 מ”מ בממוצע. למרות הקרבה לעמק בית שאן החם החורף באזור זה בעל חורף קר ויש רוחות חזקות שנושבות תמידית במשך כל השנה ויוצרות אוויר יבש ולילות קרירים. אקלים זה תורם להתפתחות הענבים ושימור החומצה הטבעית של הענב. ליד הכרם ממוקמות טורבינות רוח אשר מספקות אנרגיה ירוקה לישובים הסובבים.

תהליך הייצור: ענבי השרדונה נבצר בבציר לילי בתנאי בשלות אופטימליים והגיע ליקב עם אור ראשון, על מנת לשמר את הארומות ואת מאפייני הפרי העדינים. כאשר הענבים מגיעים ליקב הם עוברים הפרדה מהשזרות וסחיטה, לאחר הצללה התירוש עובר תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה וחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בסיום התסיסה האלכוהולית והמלולקטית היין מהחביות ומהמכלים מורכב הממסך (בלנד) הסופי.

רשמי טעימה: שילוב בין תסיסה בחביות חדשות ומשומשות לבין תסיסה במיכל נירוסטה, בצירוף ההתססה מלולקטית של חלק מכמות היין, יצרו יין מורכב ובעל עושר של ניחוחות וטעמים, המוכן כבר עתה לשתייה, אך ימשיך ויפתח עומק ומורכבות בשנים הקרובות.

היין בעל גוני צבע זהוב עמוק והוא מצטיין בעושר ארומטי. בנוסף היין מתאפיין בטעמים מורכבים וברורים של פרי הדר רענן, אפרסקים, מלון בשל ווניל והוא בעל מרקם רב שכבתי ואלגנטי. ליין איזון בין ארומות הפרי לעץ האלון וסיומת ארוכה ומענגת.

מחירים:

אבני החושן, יהלום 2017, בנימינה – 90 שקל.

בנימינה רזרב שרדונה 2019 – 59 שקל,

בנימינה רזרב מרסלן 2018 – 59 שקל,

יוגב קברנה סובניון פטי ורדו 2019, בנימינה – 39 שקל.

מבצעי חג: שני יינות בסדרת רזרב של יקב בנימינה ב-100 שקל, שלושה יינות בסדרת יוגב של בנימינה ב-100 שקל.

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*