ההסתדרות נגד נביעות: מונעת התארגנות במפעל בקריית שמונה

על פי התביעה, נביעות פיטרה את אחד מהמובילים להתנגדות. ההסתדרות מבקשת מבית המשפט שיימנע מההנהלה להתערב בפעילות ההתאגדות של העובדים ויקנוס את ההנהלה ב-500 אלף שקל

מפעל נביעות טבע הגליל. צילום מסך
מפעל נביעות טבע הגליל. צילום מסך

ההסתדרות הכללית מבקשת מבית הדין האזורי לעבודה בנצרת לאסור על חברת נביעות טבע הגליל לנקוט בכל מהלך שיש בו כדי לסכל או להפריע או לפגוע בהתאגדות עובדי מפעלה בקריית שמונה. בנוסף מתבקש בית הדין להשית קנס בסך 500 אלף שקל על החברה בשל פגיעתה בהתאגדות העובדים, ולהצהיר כי הנהלת החברה הפרה את חוק הסכמים קיבוציים בפיטוריו של העובד יגאל מלכה, אחד ממובילי המהלך של החלפת הארגון היציג במפעל, ולהוציא צו מניעה זמני המורה על השבתו המידית של מלכה לעבודה סדירה ורגילה עד להחלטה אחרת.

בפנייה לבית הדין נאמר כי עובדי מפעל נביעות בקריית שמונה עברו לפני מספר חודשים כאיש אחד להתאגד במסגרת ההסתדרות, כאשר קודם לכן הם יוצגו בייצוג חסר בידי הסתדרות העובדים הלאומית, וכי ההסתדרות מייצגת 90 מבין 110 עובדי המפעל. ואולם ההסתדרות הלאומית והנהלת נביעות, טוענת ההסתדרות, קשרו ביניהם קשר כדי לסכל את החלפת הארגון, וכי כשרות פעולותיהם שננקטו לשם כך נבחנת כעת במסגרת הליך המתנהל בבית הדין הארצי לעבודה.

אלא שהנהלת נביעות, טוענת ההסתדרות, לא המתינה להכרעת בית הדין הארצי והחלה “לטהר” את שורותיה מהעובדים האחראיים לפנייה להסתדרות שהייתה לה לזרא.

כך פיטרה החברה לאלתר את העובד יגאל מלכה, איש אחזקה במפעל המועסק במפעל כ-9 שנים, אחד ממובילי מהלך החלפת הארגון. זאת, באמתלה של דברי ביקורת שמתח על ההנהלה בשפה לא ראויה, במסגרת ניסיונותיו לשכנע עבדים להצטרף לשורות ההסתדרות ואשר לדעת ההנהלה מהווה “התססה” של עובדי המפעל.

לדברי ההסתדרות מדובר בעובד מצטיין שזכה להערכה והוקרה על מקצועיותו ואשר לא הועלתה כלפיו כל טענה מקצועית, וברור כי עילת פיטוריו האמתית נעוצה בפעולותיו לאיגוד העובדים ולא בהתבטאויותיו.

בבקשה נטען, כי מדובר בפיטורין פסולים ובטלים הנגועים בפגיעה בהתאגדות, ובפיטורין שבוצעו מעילה אסורה ומשיקולים זרים, בהליך עתיר פגמים, חפוז ונטול תוקף בדין.

לא היה ניתן להשיג את הנהלת נביעות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*