גם בישראל יחגגו ב-6 בפברואר ארוחת בוקר של גלידות

מבדיקה שערכה בן & ג'ריס, גם בישראל יחגגו יותר מ-100 אלף יוצאי הקהילה האנגלוסקסית את יום הגלידה הבינלאומי לארוחת בוקר, ובבתי כנסת רבים הגלידה תחליף את הטשולנט בארוחת הקידוש. במקום ה-1 בעולם בצריכת גלידה לנפש - ניו זילנד עם 28 ליטר גלידה בממוצע בשנה

כבר לא חלק מהתפריט? בן & ג'ריס. צילום: יח"צ

כדאי לדעת שיש גם יום בינלאומי לנושא הזה – ארוחת הבוקר של גלידות ליום שבת. היוזמה ליום הגלידה הבינלאומי היא של עובדת סוציאלית ממוצא יהודי. מבדיקה שערכה בן & ג’ריס, גם בישראל יחגגו יותר מ-100 אלף יוצאי קהילה אנגלוסקסית יחגגו את יום הגלידה הבינלאומי לארוחת בוקר, ובבתי כנסת רבים הגלידה תחליף את הטשולנט בארוחת הקידוש. מיליוני אנשים ממוצא אנגלוסקסי, בייחוד בארה”ב, יחגגו בשבת הראשונה בחודש פברואר, והשנה הוא יחול בשבת, ה-6 בפברואר, את היום הבינלאומי לאכילת גלידה בארוחת בוקר.

היוזמת היא כאמור אמריקאית יהודיה – פלורנס רפפורט, עובדת סוציאלית ואם לשישה מרוצ’סטר בארה”ב, שבאמצע שנות ה-60 חשבה שחייבים לעשות צעד לרומם את מצב הרוח של האמריקאים בחודש פברואר הקר והמשעמם, ומה יכול להיות מרענן ומרומם את מצב הרוח יותר מאשר גלידות משובחות לארוחת הבוקר?

עם השנים ששת ילדיה שבגרו והבת הצעירה שאף עלתה לישראל החלו להפיץ את הבשורה בעולם וגם בישראל ויום הגלידה נחגג כיום לא רק בארה”ב אלא גם בקנדה, ניו זילנד, אנגליה, אוסטרליה, הודו , מצרים וישראל.

אבי זינגר, מנכ”ל בן & ג’ריס ישראל, מציין, שמבדיקה שערכה בן & ג’ריס בישראל: 54% מהישראלים אוכלים גלידה גם בחודשי החורף והישראלים הם במקום ה-7 בעולם בנושא אכילת גלידה.

הישראלי אוכל בממוצע כ-10 ליטר בשנה.

במקום ה-1 בעולם בצריכת גלידה לנפש – ניו זילנד עם 28 ליטר גלידה בממוצע בשנה.

במקום ה-2 – ארה”ב עם 21 ליטר גלידה לנפש בממוצע בשנה.

במקום ה-3 – אוסטרליה עם 18 ליטר גלידה לנפש בממוצע לשנה.

ההיצע ליום הגלידה לארוחת בוקר של בן & ג’ריס. צילום: בן & ג’ריס

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*