בקשה לייצוגית נגד שופרסל בטענה לסימון חסר של מוצרים ארוזים מראש על ידי הרשת

לטענת המבקש, שופרסל שוקלת ואורזת מראש מוצרים אותם היא מוכרת לצרכניה ללא מידע חשוב מהמעלה הראשונה כגון: סימון המוצר בסמלים בצבע אדום לעניין ערכים תזונתיים לא בריאים, הסתרת דבר קיומו של צבע מאכל ברשימת הרכיבים, אי ציון תאריך תפוגה, אי ציון פרטי יצרן ועוד

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד שופרסל בטענה להטעיית צרכנים. המבקש כץ ליבנה, תושב עפולה, טוען כי שופרסל שוקלת ואורזת מראש מוצרים אותם היא מוכרת לצרכניה ללא מידע חשוב מהמעלה הראשונה ובכלל זה – סימון המוצר בסמלים בצבע אדום לעניין ערכים תזונתיים לא בריאים, הסתרת דבר קיומו של צבע מאכל ברשימת הרכיבים, אי ציון תאריך תפוגה, אי ציון פרטי יצרן ועוד. כמו כן האריזות אינן סגורות באופן בו פתיחתן הראשונה תהיה ניכרת.

בבקשה נאמר, כי בסניפי שופרסל נמצא מקרר לשירות עצמי ובו מוצרי גבינה שנארזו מראש במשקלים שונים, ואולם שופרסל מסמנת באופן חלקי וחסר את האריזות של המוצרים שנארזו מראש, תוך עקיפת חובת סימון וסגירה של מוצרים ארוזים מראש והסתרת המידע הבסיסי הכה חשוב שאמור להופיע עליהם ולשרת בראש ובראשונה את הצרכנים.

לדברי המבקש, אילו מלוא הפרטים על אודות המוצרים שרכש בסניפי שופרסל וביניהם, לדוגמה, מוצרלה מגורדת ארוזה מראש היו ידועים לו, היה מעדיף לא לרכוש את המוצרים או לצרוך פחות מהם, לנוכח תכונותיהם כפי שהובאו לידיעתו בדיעבד. כמו כן הוא היה יודע כהלכה האם אכן המוצר פג תוקף או שמא ניתן להמשיך ולצרוך ממנו ללא חשש.

לטענתו, הוא ויתר הצרכנים הוטעו מעצם הצגת המוצרים, סימונם ואריזתם בניגוד לדין, ועל כן יש לחייב את שופרסל להשיב לצרכנים את מה שמגיע להם בסכום מצרפי מוערך של 2.5 מיליון שקל, ולהורות לה לתקן מיידית את מצגיה, לארוז את מוצריה כהלכה ולתת דין וחשבון לצרכנים.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*