לקראת חג השבועות: יקב יתיר מציג בצירים חדשים לנחל יתיר

בצירים חדשים ליינות נחל יתיר אדום 2020 ונחל יתיר לבן 2021

בציר ביקב יתיר. צילום: אריאל ניצן
נחל יתיר אדום 2020. צילום: איל קרן

בימים אלה, מציג יקב יתיר בצירים חדשים לנחל יתיר אדום 2020 ונחל יתיר לבן 2021. יקב יתיר, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מפיק מידי עונה.

לדברי ערן גולדווסר, היינן הראשי של יקב יתיר: “בציר 2020 בכרמי יתיר אופיין בחורף קר, עם כמות גשם גבוהה מהממוצע, שרב קיצוני למשך שבועיים באביב, במקביל לתקופת הפריחה של רוב הזנים האדומים, הביא לצימצום היבול. הקיץ היה נוח, ללא אירועי חום קיצוניים, עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע, במקביל למועד הבציר של רוב הזנים האדומים. סה”כ הבשלה רציפה ואיכותית. הבציר החל מעט יותר מאוחר מהממוצע, מהשבוע השני של אוגוסט ועד סוף ספטמבר.

“בציר 2021 אופיין בחורף פחות קר וגשום מהרגיל עם אירוע שלג באמצע חודש פברואר ומיד אחריו שרב מוקדם בחודש מרץ. מיעוט מנות הקור בחורף השפיע על הפוריות של הגפנים וצמצם במעט את היבול. קיץ נוח יחסית, ללא אירועי חום קיצוניים. הבציר החל שבועיים מוקדם מהרגיל, מאמצע יולי ועד סוף ספטמבר”.

נחל יתיר אדום 2020

ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הטהור ביותר את הפרי האזורי. היין מופק מ-84% סירה, 11% קריניאן ו- 5% מורבדר ממספר חלקות ביער יתיר. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר, במטרה להבליט את האופי ה”יתירי” ומיוחדות האזור וכרמיו. היין התיישן במשך שנה במיכלי עץ גדולים (1,200-5,400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי עץ כלל. היין בוקבק בחודש פברואר 2022 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

לנחל יתיר אדום 2020 צבע ארגמני וניחן בארומה המזכירה פטל אדום ושחור, מעט מעושן. טעמו פירותי, עסיסי, רענן וארוך. מהווה ביטוי נוסף של אזור הגידול בדגש על עסיסיות ומינרליות ומתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים.

נחל יתיר ילווה יפה מנות בשר, קדרות בשר ואומצות.

אלכוהול: 14.5%.

נחל יתיר לבן 2021. צילום: איל קרן

נחל יתיר לבן 2021

יין לבן יבש המופק מ-36% רוסאן, 28% גרנאש בלאן, 20% קליירט בלאש ו- 16% ויונייה ממספר חלקות ביער יתיר שיצרו יחד ממסך של היינות הלבנים הטובים ביותר משנת הבציר. היין תסס והתיישן כשבעה חודשים על שמריו בחביות עץ גדולות (אלון ושיטה 500 ליטר). היין בוקבק בחודש מאי 2022.

נחל יתיר לבן 2021 הוא יין לבן אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. צפוי להמשיך להתפתח היטב בבקבוק בעשור הקרוב. צבעו זהוב בהיר וניחן בארומה של משמש טרי, שקדים לבנים ורפרפת לימון. טעמו אינטנסיבי, לימוני, קרמי, עם מעט מרירות של אגוזי לוז.

נחל יתיר לבן ילווה יפה מנות דגים ומאכלי ים.

אלכוהול: 13%.

מחירים לנחל יתיר אדום 2020 ונחל יתיר לבן 2021 – 180 שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*