ביטלת הזמנה למסעדה? תשלם

לפחות בשני מקרים נאלצתי לאחרונה לשלוף את כרטיס האשראי כבר בשלב ההזמנה למסעדה והודיעו לי חד וחלק שחשבוני יחויב אם לא נבטל את ההזמנה במועד שנקבע

מסעדת ג'מה ביפו. צילום: Efood

מאת עמית קרטס בנין

בזמן האחרון התקבצו להם כמה ימי הולדת וסיבות למפגש וכהרגלי הזמנתי מקום במסעדה לחגוג עם המשפחה או החברים הקרובים. לגמרי באופן מפתיע, לפחות בשני מקרים, נאלצתי לאחרונה לשלוף את כרטיס האשראי כבר בשלב ההזמנה. במסעדת ג’מה האיטלקית ביפו אף הודיעו לי חד וחלק, שביטול ההזמנה אפשרי עד שעה מסוימת ביום שבערבו התכוונו להתארח במסעדה, ואם לא אבטל ולא אגיע, חשבוני יחויב ב-50 שקל לסועד (והיינו שישה).

כך גם קרה במסעדת צפרה האסייתית ביגאל אלון בתל אביב. גם שם התבקשתי להשאיר פרטי אשראי והתברר לי שאצטרך לשלם אם לא אבטל את ההזמנה במועד.

זו בהחלט זכותם של בעלי המסעדה ואני יכולה להבין את הצורך בוודאות מסוימת אצל בעלי המסעדה כאשר מדובר בהזמנות מראש, אבל האם לא הגזימו שם, במסעדה ביפו – לשלם 300 שקל אם חלילה לא הצלחנו להגיע למסעדה? המסעדה ממוקמת ליד תיאטרון גשר ובדרך כלל הומה סועדים – האם היא תישאר ריקה אם לא נגיע? האם לא יגיעו סועדים מזדמנים ביום חמישי בערב וימלאו את המסעדה?

מעבר לזה, הפרוצדורה נראית לי הגיונית במסעדות יוקרה של ממש, כאשר האוכל מוכן מראש ומושקעים בו הרבה משאבים, אבל לא במסעדות רגילות שם המזון מתבשל הרבה אחרי שהתיישבת… זה מתחיל להישמע כמו ביטול של כרטיס טיסה, ומתברר שאם המגמה תתפתח ותתפשט, נאלץ לרכוש ביטוח לביטול הזמנה במסעדה למקרה מחלה או מוות…

בכל מקרה, לי ברור שאשתדל לא להזמין יותר במסעדות האלה ואעדיף את אלה שמשאירות פתח גם לביטול או שינוי ברגע האחרון. ישנם גם מקרים שבהם מזמינים בידיעה מראש שזה עלול להתבטל והגמישות הזו היא חלק מהעניין. הכל כנראה עניין של היצע וביקוש, אבל נראה לי שגם אנשים שהפרוטה מצויה בכיסם לא ישמחו לשלם במקרה כזה. נדמה לי שמסעדות שמגבילות כך את לקוחותיהם לא ייצאו נשכרות מכך ואולי צריך לחשוב על מנגנון קצת יותר סובלני למקרים של ביטול הזמנה.

קינוח במסעדת צפרה

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*