אסם מבקשת לבטל תשלום היטלי פיתוח וארנונה שהשיתה עיריית יוקנעם בגין המפעל בעיר

מדובר בדרישות תשלום בהיקף כ-30 מיליון שקל, שלטענת אסם מתייחסות לעילות שנוצרו לפני 20 ו-50 שנה ונראה שהן הוצאו בקלות דעת ובאופן לאקוני ושרירותי. תגובת העירייה: בבדיקה רוחבית שנעשתה נמצא כי חיובה של אוסם הוא חיוב חסר, והעירייה כשומרת חוק חייבת לחייב בהתאם. אנו בטוחים שלאור היחסים המצוינים יימצא בסופו של דבר פתרון

אסם יקנעם. צילום מסך

חברת אסם השקעות מבקשת מבית המשפט המחוזי בנצרת לבטל דרישות תשלום היטלי פיתוח וארנונה בסכום של כ-30 מיליון שקלים שהשיתה עליה עיריית יקנעם בגין מפעלה הקיים מתחילת שנות ה-70 באזור התעשייה החדש בעיר והמעסיק כ-450 עובדים.

בנוגע לדרישות התשלום של היטלי הפיתוח בסכום של כ-18 מיליון שקלים, טוענת אסם השקעות, העיריה מתיימרת לחייב אותה בשל עבודות סלילה מינוריות, אשר כשלעצמן לא הוכח שבוצעו לכאורה לאחרונה וחרף העובדה שהרחובות הגובלים במפעלה נסללו לפני עשרות שנים וכך גם תשתית התיעול והשצ”פ.

עוד טוענת אסם, כי דרישות התשלום מתייחסות לכאורה לעילות שנוצרו לפני 20 ו-50 שנה ועל פניו נראה שהן הוצאו בקלות דעת ובאופן לאקוני ושרירותי, מבלי שהעירייה טרחה להסבירן או לצרף אליהן את המינימום הדרוש ממנה.

בנוגע לחיובי הארנונה, טוענת אסם, כי דרישת התשלום מגלמת בתוכה תוספת חיוב אסטרונומית בסכום עתק של 14 מיליון שקלים, הנובעת לשיטתה של העירייה לכאורה מתוספת שטח בנוי של יותר מ-60% מסך השטח הבנוי שחויב טרם הודעת שינוי השומה. לדברי אסם, מדובר בתוספת חיוב ארנונה של יותרה מ-11,000 מ”ר, משל היא בנתה בשטחה מפעל נוסף.

לטענת אסם, מדובר בחיוב רטרואקטיבי פסול העומד בניגוד להסכמות שהושגו בינה לבין העירייה, בחיוב המנוגד לחקיקת ההקפאה והנגוע בחוסר סבירות קיצוני.

תגובת עיריית יקנעם:

“אוסם היא אחת החברות הוותיקות והמובילות בפארק התעשייה, והיא חלק בלתי נפרד ממרקם החיים בפארק ההיי טק וביישוב. לעיריית יקנעם ולאסם שיתופי פעולה מגוונים, ואנו מברכים על כך. בבדיקה רוחבית שנעשתה נמצא כי חיובה של אוסם הוא חיוב חסר, והעירייה כשומרת חוק חייבת לחייב בהתאם. אנו סמוכים ובטוחים שלאור היחסים המצוינים יימצא בסופו של דבר פתרון תוך שמירה על החוק”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*