איטליה פועלת לחזור ולכבוש את המקום הראשון ביבוא יינות לישראל

נציגות הסחר האיטלקית בישראל יזמה מהלך שעשוי להביא להרחבת היצוא לישראל מיקבים איטלקיים שכיום לא מיובאים לארץ, וערכה השבוע טעימה של מבחר יינות איטלקים, בהשתתפות קהל מקצועי של יבואנים ועיתונאי יין בהנחיית יאיר קורן

יבואנים ועיתונאי יין במתחם איש הענבים ביפו

יצואניות היין הגדולות של אירופה מנהלות לאחרונה מאבק לא פשוט על מקומם ועל כיסם של חובבי היין בישראל. בשנים האחרונות הנתונים היו דומים לעתים אף זהים: היקבים האיטלקיים הובילו בכל הקשור לכמות, אך בשווי היקבים הצרפתיים ניצחו בעיקר בזכו המחיר הגבוה של השמפניה. בשנה שעברה נירשם מהפך: צרפת הובילה גם בכמות וגם בשווי הכספי של היבוא לישראל. יותר מכך, הסתמן שגם היקבים הגרמניים מחזקים את חלקם בשוק הישראלי, בעיקר בזכות היינות הקלילים, שפגעו לא מעט דווקא ביקבים האיטלקיים שמוכרים יינות המצטינים במחיר אטרקטיבי (Value for money).

אם נתבונן בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2021 יצוא היין מאיטליה לישראל עמד על סכום של 15.3 מיליון דולר (כמעט 20% מערך יבוא היין לישראל) וכמות של 2.7 מיליון ליטרים של יין, דבר שממקם את איטליה במקום השני ביצוא יין לישראל. במקום הראשון צרפת, עם סכום של 29.4 מיליון דולר וכמות של 4.4 מיליון ליטרים של יין. במקום השלישי, אחרי איטליה, נמצאת גרמניה, עם יצוא יין של 8.3 מיליון דולר וכמות של 1.8 מיליון ליטרים. בסה”כ ישראל מייבאת מכל העולם יין בסך של 77.8 מיליון דולר וכמות של 14.5 מיליון ליטר של יין.

טעימת יינות איטלקיים בתל אביב. צילומים: נציבות הסחר האיטלקית

זה הרקע להחלטת נציגות הסחר האיטלקית בישראל ליזום שורה של מהלכים לקידום יצוא היינות האיטלקיים לארץ. הראשון בהם נערך בראשית השבוע בתל אביב,  כאשר נציבות הסחר ערכה טעימה של מבחר יינות איטלקים, בהשתתפות קהל מקצועי של יבואנים ועיתונאי יין במתחם איש הענבים ביפו.

הטעימה נערכה על ידי יאיר קורן, עיתונאי ומומחה יין, שבחר לצורך הטעימה מדגם מייצג של יינות איטלקים שאינם מיובאים לארץ, מחבלי ארץ שונים ומיקבים קטנים וגדולים, במטרה לחשוף את הקהל המקצועי ליינות ולמצוא פרטנר מסחרי לשיווק בארץ.

היינות שהשתתפו בטעימה הם:

Cantine Settesoli Mandrarossa | Grillo Sicilia DOC 2021

גרילו הוא הכלאה מודרנית יחסית של הזן המקומי קטרטו לבן וזיביבו (מוסקט אלכסנדריה).

Tibaldi | Bricco delle Passere Roero Arneis DOCG Riserva 2020

אזור Roero DOCG שמצפון לאלבה הוא בית הגידול של היין הלבן המוביל בפיימונטה

מהזן Roero Arneis.

היינות לטעימה בהנחיית יאיר קורן

Corte Aura | Franciacorta Brut Satén DOCG millesimato 2015

מלב אזור פרנצ’קורטה בלומברדיה (בין ברשה לאגם איזאו).

Fattoria Lavacchio | Cedro Chianti Rufina DOCG 2020

Entry level  קלאסי של קיאנטי רופינה, אזור קטן וגבוה יחסית ממזרח לפירנצה, חייב להכיל לפחות 70% סנג’ובזה, התבגרות כשנה בפודרים.

Ridolfi | Brunello di Montalcino DOCG 2017

היין מ-2017 ושהה שלוש שנים בחביות אלון סלובני גדולות.

Lungarotti | San Giorgio Umbria IGT Rosso 2018

מחלוצי הייננות המודרנית באומבריה במאה הקודמת, בבעלותם יקבים בין השאר בטורג’אנו ובמונטפלקו, היין בטעימה הושק ב-1977, בלנד בחלקים שווים של קברנה סוביניון וסנג’ובזה.

Villa Guelpa | (North Piedmont) Boca DOC 2019

יקב משפחתי ב- Lessonaשבצפון פיימונטה, 35,000 בקבוקים בשנה. Boca DOC הוא אזור גידול קטן מאוד בעיירה בוקה הסמוכה לנוברה, בעיקר נביולו (המכונה Spanna) ומעט מהזן האדום המקומי וספולינה (קרוב גנטית לנביולו), התבגרות של שלוש שנים לפחות.

Valentina Cubi | Morar Amarone della Valpolicella DOCG 2013

יקב משפחתי בלב אזור ולפוליצ’לה, מציעים גם מתיישנים מ-1997, יין אורגני מהזנים המקומיים הקלאסיים (65% קורבינה), 30 חודש התבגרות בחביות.

Col Vetoraz | Valdobbiadene DOCG Millesimato Dry 2021

האזור הוכרז אתר מורשת של אונסקו, מייצרים יין מענבי גלרה, מסווג DOCG (15 כפרים).

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*