חברת אחים דושי מערערת על החלטת רשם הפטנטים הדוחה את בקשתה לביטול סימני מסחר מטעים של חברת ממתקים ירדנית

בערעור נאמר, כי מותג הדגל של המערערת הוא "לארוש" הנכתב באנגלית בצורות שונות ונרשם על ידה כסימן מסחר בשנת 2009, ותחתיו היא משווקת מוצרי שוקולד וממתקים מאז 2002, במהלכם רכשה מוניטין רב בסימן זה. עתה התברר לה כי חברה ירדנית עלומה הגישה בשנים 2014 ו-2016 סימני מסחר דומים עד כדי הטעיה לסימן שלה * רשות הפטנטים: מדובר בהחלטה שיפוטית המדברת בעד עצמה

ממתקי האחים דושי. צילום מסך - אתר החברה

אחים דושי למזון, חברה מהמגזר הערבי הפועלת בתחום הייבוא, ייצור, שיווק והפצה של דברי מזון ממותגים שונים בישראל, הגישה ערעור על החלטת רשם הפטנטים, הדוחה את בקשתה לביטול סימניה של חברת הממתקים הירדנית Yacoub Qura Co.

בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי מותג הדגל של המערערת הוא לארוש הנכתב באנגלית בצורות שונות ונרשם על ידה כסימן מסחר בשנת 2009, ותחתיו היא משווקת מוצרי שוקולד וממתקים מאז שנת 2002, קרוב לשני עשורים, במהלכם רכשה מוניטין רב בסימן זה.

לדברי המערערת, היא הופתעה לגלות כי חברה עלומה בדמותה של החברה הירדנית הגישה בשנים 2014 ו-2016 סימני מסחר דומים עד כדי הטעיה לסימן שלה. לפיכך היא הגישה בקשה למחיקת סימני המסחר האמורים, אולם על אף שהיה ברור כי דינם של אותם סימני מסחר הוא מחיקה מתוקף של עילות בפקודת סימני המסחר, נדחתה בקשתה. זאת, לדבריה, כתוצאה ממספר קביעות מוטעות באופן יסודי ביישום הדין הנובעות מאי הבנות או התעלמות מראיות.

בערעור נטען, כי הטעות החריפה ביותר של סגנית הרשם היא קביעתה התמוהה לפיה סימני המסחר של החברה הירדנית (” LA ROCHE”) עבור שירותי מכירה של מוצרי שוקולד ממתקים וסוכריות, אינם דומים עד כדי הטעיה לסימן המסחר של המערערת (“LAROSHE”). זאת, למרות קביעתה לפיה הסימנים דומים במראה, נהגים באופן זהה, מתייחסים לאותם מוצרים ממש ופונים לאותו קהל לקוחות.

עוד נטען בערעור, כי סגנית הרשם שגתה בקביעותיה לפיהן לא הוכח שימוש בסימנה של המערערת, לא הוכח שנרכש מוניטין בסימנה המסחרי, וכי הוכח שהחברה הירדנית עשתה שימוש בסימן שלה בישראל.

טעויות אלה, נאמר בערעור, הביאו לכך שבקשתה של המערערת למחיקת סימניה של החברה הירדנית נדחו, וזו האחרונה יכולה להמשיך לעשות שימוש חופשי בסימנים הדומים עד כדי הטעיה לסימנה של המערערת, וכשקרוב לוודאי כבר גרמו ללקוחותיה לקנות בטעות את מוצריה של החברה הירדנית.

עוד מציינת המערערת, כי בקשה שהגישה לאחרונה לרישום סימן מסחר מעוצב, המבוסס על הסימן המילוי שלה הרשום משנת 2009 – נדחתה, בשל היותה דומה עד כדי הטעיה לסימני החברה הירדנית.

דחייה זו, לדברי המערערת, ממחישה את האבסורד שבהחלטת סגנית הרשם, כאשר בעוד היא סבורה כי אין חשש להטעיה בין סימני הצדדים, הרי שבוחני רשות הפטנטים סבורים כי סימניה של החברה הירדנית מונעים רישום של סימן מעוצב המבוסס על סימנה של המערערת בשל חשש להטעיה.

כתוצאה מכך, לא רק שהחברה הירדנית יכולה לעשות שימוש בסימנים הדומים עד כדי הטעיה לסימנה של המערערת, אלא שסימנים אלו מונעים מהמערערת לרשום את הסימן המעוצב שלה, המבוסס על הסימן המילולי שהוגש על ידה כבר בשנת 2009.

תגובת רשות הפטנטים: “מדובר בהחלטה שיפוטית המדברת בעד עצמה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*