עובדי מסעדת רפאל ביקשו את פירוקה בטענה שהשף רפי כהן נעלם

לדברי העובדים, בעל החברה, השף רפי כהן, שאיש אינו יודע היכן הוא נמצא, הרים ידיו מהמשך הניהול של החברה וברור כי המסעדה הגיעה לחדלות פירעון ואינה יכולה לעמוד בהתחיבויותיה הכספיות

מסעדת רפאל
מסעדה סגורה. מסעדת רפאל במלון דן

13 עובדי מסעדת רפאל שבעלות השף רפי כהן הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן צו לפירוק חברת ש.מ.ר.פ. מסעדות ואירוח שבאמצעותה פעלה המסעדה ממגדל דוד ברחוב הירקון 87 בתל אביב וכן בקשה דחופה למנות לה מפרק זמני. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]במבוא לבקשה נאמר, כי עניינה הוא במסעדה שנודעה כאחת מאבני הדרך בתרבות הקולינרית בישראל, וכי בעל החברה, השף רפי כהן, הרים ידיו מהמשך ניהול ו/או החזקת החברה שנוסדה בחודש מאי 2001.

השף רפי כהן
השף רפי כהן

לדברי המבקשים, ברור כי המסעדה הגיעה לחדלות פירעון ואינה יכולה לעמוד בהתחיבויותיה הכספיות, ובתוך כך לשלם להם את שכרם, פיצויי הפיטורין וזכויותיהם הסוציאליות הנוספות, כמו כם תשלום חובות לספקים אחרים. בבקשה נאמר כי העובדים שהשקיעו את מרצם וזמנם נקלעו למצב עגום בשל ניהול עסקי כושל של רפי כהן, וכי עתה הם ניצבים בפני שוקת שבורה כאשר אין ביכולתם להיפרע מזכויותיהם הגרעיניות והבסיסיות ביותר.

לדברי העובדים, עוד בטרם היעלמותו של רפי כהן נראה היה כי הוא החל לפעול או להיות סבור, ככל הנראה, כי החוק ובתי המשפט אינם רלוונטיים, והפסיק להתייחס לפניותיו של בא כוח העובדים ולפניות מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בבקשה נאמר, כי במהלך החודשים האחרונים הפסיק כהן להגיע מסעדה, ובחודש האחרון הוא נעלם לגמרי ואיש אינו יודע היכן הוא. ביום שלישי השבוע, נאמר בבקשה, סגרה המסעדה את שעריה בהותירה פתק בחזית המקום: “לרגל שיפוץ במגדל דוד המסעדה סגורה למשך שבוע ימים, עמכם הסליחה, הנהלת המסעדה”.

לדברי העובדים, מצבה של המסעדה בכי רע ואין מי שיספק תשובות למצב שנוצר, ולמסעדה אין כיום בעלים אליו ניתן לפנות ואין רב חובל לספינה השוקעת. לטענתם החל מחודש פברואר הפסיקה החברה לשלם להם את שכרם ויתר זכויותיהם הסוציאליות, כאשר סכומים אלה נאמדים ביותר מ-100 אלף שקלים. לאחרונה, נטען בבקשה, החלו לפקוד את מסעדת רפאל ספקים שונים, המנסים לגבות את חובותיהם בגין סחורות שסופקו על ידם בהיקף מאות אלפי שקלים, וכן גורמים שונים פוקדים את המסעדה בחיפושיהם אחרי רפי כהן לתשלום חובות המסעדה. בנוסף, בעל הנכס הוציא דרישה לפינוי מהנכס עקב אי תשלום דמי שכירות.

בבקשה שהוגשה באמצות עו”ד רונן בן צבי נאמר, כי עוד בטרם הגשת בקשת הפירוק ועוד בטרם ניתק רפי כהן את מכשירו הנייד פנו אליו ישירות חלק מהעובדים לתשלום שכרם ואולם התשובות אותן סיפק לא היו כנות ורציניות במקרה הטוב ובמקרה הרע, היו שלא לעניין. העובדים מצטטים הודעות טקסט בין רפי כהן לאחד העובדים כדלקמן, עובד: “רפי, לא קיבלתי משכורת עדיין. אין כסף לאכול”. כהן: א”ם אין לחם תאכל עוגות”. עובד: “כל זה אני צריך להתמודד כשלא קיבלתי עדיין משכורת”. כהן: “לך קיבינימט”.

העובדים, המעידים על עצמם כבחורים צעירים המתגורים בתל אביב, לרוב בשכירות, שאין בידם לממן את מחייתם, טוענים כי מן הצדק והיושר לפרק את החברה, בין היתר לנוכח התעלמות בעליה ממצבה ובשל אי תשלום שכרם וכי אם יינתן צו פירוק יוכלו העובדים החבולים לתבוע את זכויותיהם מהמוסד ביטוח לאומי.

את תגובת כהן לא ניתן היה להשיג. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

 

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. בית המשפט התיר למפרק הזמני למכור את מסעדת רפאל — E-food
  2. בית המשפט התיר למפרק למכור את מסעדת רפאל — E-food

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*