מנכ”ל השחר העולה תובע לבטל את מינוי אחיינו לדירקטוריון

משבר משפחתי: את מפעלי השחר העולם מחזיקים בעיקר יורשי משפחת וידברג. המנכ"ל, משה וידברג מתנגד למנות את בנו של שבתאי וידברג לחבר דירקטוריון מאחר שלטענתו, הוא לא אוחז בהשכלה המתאימה ובניסיון הדרוש

שוקולד השחר, מקור: ויקימדיה (חובב)
שוקולד השחר, מקור: ויקימדיה (חובב)

מנכ”ל חברת השחר העולה הגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה להורות על ביטול החלטת דירקטוריון החברה בנוגע להכנסת בן ממשיך לדירקטוריון. בתביעתו של משה וידברג, מבני משפחת וידברג, נטען כי כיום מחזיקים יורשיהם של מייסדי החברה (משפחת וידברג ייסדה את המפעל בשנות ה-50) את המניות בשיעור של 83% באמצעות חברת האחזקות השחר האחים וידברג. לטענת משה וידברג, בראשית חודש נובמבר שלח אחיו, שבתאי וידברג, המחזיק ב-8.3% ממניות החברה, מכתב בו הוא מייפה את כוחו של בנו ישראל למלא את מקומו בדירקטוריון החברה ובחברת האחזקות, ובכלל זה להופיע במקומו ולהצביע בשמו לפי שיקול דעתו המלא. עוד הודיע שבתאי וידברג, כי רצונו שבנו יחליפו באופן קבוע בבוא העת לכך.

לדברי משה וידברג, באמצעות עו”ד אבי אברמוביץ, הוא הביע את התנגדותו למינויו של בן אחיו כדירקטור כ”בן ממשיך” או כדירקטור חליף, בטענה כי המדובר במינוי שלא בהתאם להוראת התקנון, החוק וממשל תאגידי תקין. כמו כן, לדבריו מינוי שכזה אינו מתאים למצב הניהולי והעסקי בו מצויה החברה, וממילא בן אחיו אינו כשיר ואינו מתאים לכהן כדירקטור בה, היות והוא חסר השכלה או הכשרה, וחסר ניסיון מקצועי או תעסוקתי.

ואולם נאמר בתביעה כי דירקטוריון החברה הכולל את ארבעת אחיו ואת רחל לבקוביץ-מלכה המייצגת את משפחת לבקוביץ המחזיקה ב- 17% ממניות החברה, קיבלו החלטה לפיה במקרה ושבתאי וידברג לא יוכל להשתתף בישיבות ההנהלה, בנו יופיע במקומו.

לטענת משה וידברג, ההחלטה התקבלה שלא בסמכות ובניגוד לדין ולתקנון. לדבריו, חוק החברות אינו מאפשר מינוי דירקטור חלופי אלא אם נקבעה בתקנון הוראה המתירה לעשות כן, ובמקרה הנדון אין כל הוראה שכזו ועל כן המינוי בטל ומבוטל.

אשר על כן מתבקש בית המשפט לקבוע כי ההחלטה התקבלה שלא בסמכות ובניגוד לתקנון, להצהיר כי בהתאם לתקנון חברת אחזקות לא ניתן למנות את ישראל וידברג גם כדירקטור בחברת האחזקות, ולהצהיר כי הוא אינו כשיר לכהן כדירקטור בשתי החברות.

בתביעה נאמר, כי החברה, אשר המוצר העיקרי שלה הוא ממרח שוקולד המוכר היטב בכל בית בישראל, עוברת טלטלות רבות בשנים האחרונות, הן עקב מאבקים פנימיים בין בעלי המניות והן עקב התחרותיות הגוברת בשוק בו היא מתחרה. לדברי משה וידברג, הדירקטוריון במצבו הנוכחי וביחסי הכוחות הנוכחיים מונע את ביצוע ההחלטות האופרטיביות שלו כמנכ”ל, ופעמים רבות ניהול החברה נותר “תקוע”. לדבריו, אין לתת לאינטרסים הפרטיים של מי מהדירקטורים להטיות או להעדפות שלו ולאפשר לו לנהוג שלא בהתאם לתקנון החברה ו/או להפר כללי ממשל תאגידי תקין.

תגובת הנהלת השחר העולה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*