ההליך נמחק: מור ים מרקטינג משכה עתירה נגד החלטת המשרד להגנת הסביבה להשית עליה עיצום כספי לאחר שתיקנה את ההפרה לגבי חוק האריזות

חברת מור ים מרקטינג מבית שמש לייבוא מזון, הגישה ערעור על החלטת המנהל האחראי על תחום האריזות במשרד להגנת הסביבה, להשית עליה מכוח החוק להסדרת הטיפול באריזות, עיצום כספי בסך 140 אלף שקל, בשל אי התקשרותה עם גוף מוכר על ידי המשרד לטיפול באריזות של משקאות (חברת תמיר – תאגיד מחזור אריזות בישראל). מאחר שהחברה תיקנה את ההפרה והתקשרה עם תאגיד תמיר, העיצום בוטל וההליך נמחק.

לדברי החברה בערעור שהוגש, ההחלטה האמורה ניתנה בשיהוי קיצוני של כשנתיים וחצי המהווה התרשלות רבתי המנוגד לדין, ואשר נגרם אך ורק כתוצאה מהתנהלות המשרד להגנת הסביבה, שיהוי הפוגע באינטרס ההסתמכות שלה ובזכותה לוודאות ואשר ראוי בעטיו לבטל את ההחלטה אשר לא נומקה כדבעי וניתנה ללא הסבר או נימוק. זאת, בנוסף לתיקון ההפרה הנטענת על ידה בעקבות התקשרותה כבר בחודש ינואר באופן עצמאי בהסכם עם חברת תמיר – תאגיד מחזור אריזות בישראל, התקשרות שלאחריה היא סברה שבכך סיימה את הטיפול בעניין זה.

לדברי החברה, על אף ההתקשרות האמורה ועל אף שהיא עומדת בהוראות החוק, הרי שבאופן בלתי סביר ותוך שיהוי רב כאמור ובלי שטרח בשנית לקבל את עמדתה או לעדכן אותה על כוונתו בעניין זה, החליט בכל זאת המנהל האחראי על תחום האריזות במשרד להגנת הסביבה להטיל עליה עיצום כספי, ומכאן עניינו של ערעורה הנדון.

בד בבד עם הגשת הערעור הגישה חברת מור ים מרקטינג בקשה להורות על עיכוב ביצוע ההחלטה. לדברי החברה בבקשת הערעור, תשלום העיצום הכספי בימים אלה בהם המשק והיא בפרט מצויים בחוסר ודאות בלתי שגרתי, וכאשר היא ספגה מהלומות עסקיות בעקבות המצב, עלול להכביד עליה.

בעקבות ביטול העיצום על ידי המשרד לאיכות הסביבה לאחר שהחברה שעברה על חוק האריזות תיקנה את ההפרה, החברה משכה אתמול (יום ד’) את בקשתה וההליך בבית משפט השלום נמחק.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*