ייצוגית נגד רשתות מזון בטענה שאינן מציגות כדין את מחירי הביצים בפיקוח ושאינם בפיקוח

בבקשה נאמר כי רשתות המרכולים אינן מציינות על גבי אריזות הביצים שאינן בפיקוח את מחירן, וכמו כן מציגות על גבי מדפי הביצים שאינן בפיקוח את הפרסום המטעה "מחיר בפיקוח ממשלתי" ובכן הן מטעות את לקוחותיהן. נטען כי אנשים רבים רוכשים ביצים שאינן בפיקוח חרף העובדה שרצונם היה לרכוש ביצים בפיקוח

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשתות מרכולים לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי המשיבות מציעות ללקוחותיהן סוגים שונים של ביצי מאכל המתחלקות לשתי קבוצות: ביצים בפיקוח אשר מחירן נקבע במסגרת צו הפיקוח וביצים שאינן בפיקוח המוחרגות מצו הפיקוח ולכן אינן תחת פיקוח מחירים. בקבוצה זו נכללות בין היתר ביצי חופש, ביצים אורגניות, ביצים מועשרות, וביצי שליו.

בהתאם לחוק הגנת הצרכן, מחויבות המשיבות להציג על גבי אריזות הביצים את מחירן, ובהתאם לתקנות מזון בפיקוח נאסר עליהן להציג למכירה ביצים שאינן בפיקוח בשטח המכירה הייעודי לביצים שבפיקוח.

בנוסף, הן מחויבות להציב שלט בסמוך לביצים שבפיקוח המגלה לצרכן את רשימת הביצים שבפיקוח ואת מחירן הכולל.

ואולם טוענות המבקשות: הדס לבמור, עינב צור ורונית בן שוהם, כי חרף האמור המשיבות אינן טורחות לקיים את הוראות החוק והן אינן מציינות על גבי אריזות הביצים שאינן בפיקוח את מחירן, וכמו כן מציגות על גבי מדפי הביצים שאינן בפיקוח את הפרסום המטעה “מחיר בפיקוח ממשלתי” ובכן הן מטעות את לקוחותיהן.

עוד נטען בבקשה’ כי מחירי הביצים שאינן בפיקוח אינם מוצגים באמצעות שלט או באמצעות הצמדת תווית למדפי הביצים. בבקשה נאמר כי אנשים רבים רוכשים ביצים שאינן בפיקוח חרף העובדה שרצונם היה לרכוש ביצים בפיקוח, זאת מאחר שלא הוצג מחיר על גבי אריזות הביצים, או בגלל שהופיע על מדפי הביצים הפרסום המטעה “מחיר בפיקוח ממשלתי”.

לדברי המבקשות בשל התנהלותן האמורה של המשיבות, נגרם לצרכנים נזק ממוני המתבטא בשלילת האפשרות להשוות בין מוצרי הביצים השונים לבחון כדאיות העסקה, ולוודא כי התשלום שנגבה מהם בקופה זהה לזה שהיה אמור להיות מוצג על גבי אריזות הביצים.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט לחייב את המשיבות להציג לאלתר על גבי האריזה את מחירי הביצים המוחרגות מצו הפיקוח, להסיר לאלתר כל פרסום מטעה לפיו מחירן של ביצים המוחרגות מצו הפיקוח נקבע במסגרת צו הפיקוח, וכן להסיר לאלתר משטחי המכירה הייעודיים לביצים שמחירן נקבע במסגרת צו הפיקוח, ביצים המוחרגות מצו הפיקוח.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*