ייצוגית נגד יוחננוף בטענה שברשת מציגים מכירה רגילה באצטלה של מבצע מוגבל בזמן, הגם שמדובר במחיר רגיל של הטובין

לדברי המבקשת מדיניותה המפרה של רשת יוחננוף נעוצה ביסודה במצגי שווא כוזבים ו/או מכירת טובין בקונסטלציה של "מבצעים" מבוססי כמות על מוצרי בשר ועוף טריים ומוצרי מעדנייה, אשר מכירתם מקודמת באמצעות עידוד הציבור ליטול כמות גדולה מן הטובין, על מנת לזכות לכאורה בהוזלה לסד זמנים מוגבל

רשת יוחננוף. צילום: ניר ודל, ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת יוחננוף בטענה למדיניות פסולה במסגרתה היא מציגה ומפרסמת ברבים ומזמינה את ציבור לקוחותיה לבצע רכישתם של חלקי בשר ועוף גולמיים ארוזים מראש, לרבות מגוון מוצרי מעדניה מן החי, באצטלה כוזבת של מבצעים מוגבלים בזמן, הגם כי מדובר במחירם הרגיל של הטובין.

לטענת המבקשת, ילנה גרוחובסקי-פריז, רשת יוחננוף הטעתה את ציבור לקוחותיה עת פרסמה ברבים ומכרה את הטובין באצטלה של מכירה מיוחדת מתוקפת למועד סף, תחת שימוש עקבי בתיחום פיקטיבי של העסקה (המצג: בתוקף עד) או תחת כסותו של כותר “המבצע” או שימוש במונחי מכירה מיוחדת. כל זאת, שעה שהלכה למעשה מדובר בנוהג של עסקאות כמות קבועות ברשת, באופן מתמשך החורג ממגבלת הדין החל על מכירות מיוחדות ושעה שמדובר במחירן הרגיל של העסקאות במסווה של מבצעים לכאורה מוגבלים בזמן.

בפועל, נאמר בבקשה כי רשת יוחננוף מוכרת עסקה כמותית מסוימת ב-X שקלים באופן קבוע ובמחיר רגיל לעסקה הכמותית, ומתארת עסקה זו כעסקה המתוחמת בזמן וכמבצע אטרקטיבי ללקוחותיה באופן המנוגד לדין, כאשר מכירת הטובין מסבה לה רווחים נאים, תוך עידוד הצרכן לרכישה מהירה (בשל תיקופי מבצעים כוזבים) של כמויות מזון מן חי הרגיש לקלקול מיקרוביאלי או מן הסוג המיועד להשמדה בחלוף חיי המדף למכירתו, תוך פגיעה בשיקול האוטונומי של הצרכן באשר ליכולתו להעריך באופן כן את כדאיות העסקה והצורך הממשי בביצועה בעטיה.

לדברי המבקשת, עסקה מן הנסוג שבנדון אינה מהווה מכירה מיוחדת ו/או מבצע המתוקפת לסד זמנים מסוים, אלא המדובר המדובר בעסקה כמותית מתמשכת, ולכן אין להציגה במסגרת מצגי מבצעים (שילוט, תיקוף מועדים, והיצגים כוזבים) ומכאן שאין המדובר בפרקטיקה הוגנת וראויה, ואילו הטובין לא היו מוצגים באצטלה של מבצע תחת היצג כוזב הנוגע לתיקוף מועד סף, הרי שהצרכן לא היה רוכש את הטובין ומחפש אחר מבצעים אמיתיים בסניפי רשת יוחננוף ואף ברשתות אחרות או אף מעדיף חלופות באופן ההולם את רצונו וצרכיו ו/או תוך שמירה מיטבית על טריות המוצר.

בבקשה נאמר כי אין המדובר במבצעים תלויי כמות אמיתיים המוגבלים בזמן, אלא בעסקה לרכישת כמות טובין מסוימת במחיר יציב באופן מתמשך וחוזר חלילה, תוך שימוש מניפולטיבי סיסטמתי בהארכת תוקף מבצע, כך שהלכה למעשה מדובר במחירה הרגיל של העסקה במסווה של מבצע מוגבל בזמן.

לדברי המבקשת מדיניותה המפרה של רשת יוחננוף נעוצה ביסודה במצגי שווא כוזבים ו/או מכירת טובין בקונסטלציה של “מבצעים” מבוססי כמות על מוצרי בשר ועוף טריים ומוצרי מעדנייה, אשר מכירתם מקודמת באמצעות עידוד הציבור ליטול כמות גדולה מן הטובין, על מנת לזכות לכאורה בהוזלה לסד זמנים מוגבל.

בבקשה נאמר כי היתרון ללקוח במבצעי אמת המוגבלים בסד זמנים מן הסוג של מבצעי כמות, הוא לכאורה במחירו המוזל של הטובין לתקופה מסוימת, אך חסרונו הוא בעובדה שמרבית הלקוחות אינם זקוקים לכלל הכמות המוגדלת אשר לעיתים רבות אף נזרקת או אינה מנוצלת באופן מיטבי.

לטענת המבקשת, בשל חוסר שקיפות בהצגת העסקה ומצגי שווא כוזבים באשר לטיב העסקה נגרם ללקוחות נזק ממון וחיסרון כיס מובהק המהווה תוצר ישיר למחדליה ומעשיה של רשת יוחננוף. בית המשפט מתבקש בנוסף לחיובה של רשת יוחננוף לפצות את לקוחותיה, להורות לה לתקן את הליקויים ולחדול ממדיניות התיקופים הכוזבים המתמשכים לרבות לחדול משימוש בכלל מצגי המבצע הכוזבים אודות מחירן הרגיל של העסקאות באצטלה של מבצעים מוגבלים בזמן.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*