ייצוגית נגד בלדי בטענה כי מוצריה עליהם נרשם שהם מיוצרים מרכיבים טבעיים, מכילים סוכר

לטענת המבקש, בלדי מייצרת "קבב על מקל קינמון", "המבורגר מסעדות", ו"המבורגר זהב", עליהם נרשם: "100% מרכיבים טבעיים" ואולם הלכה למעשה המוצרים הללו מכילים ברשימת הרכיבים סוכרים שאינם רכיב או חומר ייצור טבעי, ובנסיבות אלו מדובר במצג שווא

קבב על מקל קינמון של בלדי. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 10 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת בלדי בטענה להטעיה צרכנית. בבקשה נטען כי בלדי מייצרת ו/או משווקת מוצרים על גביהם נרשם כי הם מיוצרים מרכיבים טבעיים, אולם מדובר במוצרים המכילים סוכר שאיננו רכיב טבעי.

בין השאר טוען המבקש, אולג ציפורן, כי בלדי מייצרת “קבב על מקל קינמון”, “המבורגר מסעדות”, ו”המבורגר זהב”, עליהם נרשם: “100% מרכיבים טבעיים” ואולם הלכה למעשה המוצרים הללו מכילים ברשימת הרכיבים “סוכרים” שאינם רכיב או חומר ייצור טבעי, ובנסיבות אלו מדובר במצג שווא ואף בהפרת תקנים רשמיים.

לדברי המבקש, הוא לא היה רוכש את המוצרים “קבב על מקל קינמון” “המבורגר מסעדות” ו”המבורגר זהב” אלמלא הסימון המופיע על גבי אריזות המוצרים “100% רכיבים טבעיים”, בוודאי שלא באופן תדיר. בנוסף הוא צרך מוצרים בריאים פחות ממה שהתכוון לרכוש (טבעי), ובנסיבות אלו חווה עוגמת נפש וחש כי רומה על ידי בלדי.

לטענתו, מדובר בהטעיה בעניין מהותי בעסקה, לרבות לעניין טיבו, סוגו, ומהותו של המוצר והתאמתו לתקן, וכי גם מבחינה אינטואיטיבית ובהתעלם מהתקנים, מוצר המכיל סוכר אינו “מיוצר מרכיבים טבעיים”.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*