ייצוגית נגד בית השיטה תעשיות בעקבות ריקול לזיתים בטענה שבפועל לא נאספו כלל המוצרים ואף נמכרו ברחבי הארץ

המבקש סבור כי פעולותיה של החברה נעשו בקול ענות חלושה, בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי. תגובת החברה: חברת בית השיטה פעלה בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות לאיסוף המוצרים מרשתות המזון השונות והשמדתם

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת בית השיטה תעשיות מקיבוץ בית השיטה המייצרת ומשווקת זיתים בשימורים שהם הנפוצים והנמכרים ביותר בישראל ומהווים נתח שוק של 40% מכלל שימורי הזיתים בישראל. זאת בטענה להטעיה צרכנית בנוגע למוצר “קוקטיל זיתים חרוזית 275 גרם בית השיטה” המיוצר על ידה.

בבקשה נאמר כי על פי הודעה שפורסמה לפני כחודש באתר משרד הבריאות התחוור כי במוצר האמור נמצא כי קיים חשש להימצאות גלעיני זיתים כתוצאה מתקלה בייצור, דהיינו כי המוצר הכיל גלעינים מקום בו היה אמור להכיל זיתים ירוקים ושחורים ללא גלעין.

בהודעת משרד הבריאות נתבקשו הצרכנים שלא לצרוך את המוצר האמור ולפנות למוקד שירות הצרכנים לשם קבלת מידע ושובר זיכוי. כמו כן, ההודעה כוללת התנצלות של חברת בית השיטה תעשיות בפני ציבור לקוחותיה, וכן נאמר בה כי החברה פועלת לאיסוף המוצר מדרכי השיווק בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות.

לטענת המבקש אור שחף תושב יבנה, מדובר במוצר פופולרי ביותר הנמכר בעשרות אלפי יחידות, וכי צריכת הזיתים האמורים להיות ללא גלעינים עת הם דווקא עם גלעינים עלולה לגרום לחנק או לשבירת שיניים ו\או לפציעה בחלל הפה, לרבות סיכון חנק לילדים.

המבקש סבור כי פעולותיה של החברה נעשו בקול ענות חלושה, בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי, וכי למרות הודעת הריקול שלה, בפועל לא נאספו כלל המוצרים והם אף נמכרו ברחבי הארץ ועודם נמכרים גם לאחר הודעתה.

בית המשפט המחוזי בת”א מתבקש לחייב את החברה לפצות את הצרכנים בין שאלו רכשו את המוצר האמור ולא צרכו אותם, ובין שאלו רכשו את המוצרים וצרכו אותם ובין שאלו רק צרכו אותם.

תגובת החברה

מהחברה נמסר: “חברת בית השיטה הוקמה בשנת 1938 והינה חברה ישראלית יצרנית, אשר מתגאה באיכות מוצריה, כמו גם באיכות השירות הניתן ללקוחותיה. אכן, בעקבות תלונת צרכנים נמצא חשש להימצאות גלעיני זיתים באחד ממוצרי החברה וזאת כתוצאה מתקלה בייצור.

“לאור האמור, חברת בית השיטה פעלה בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות לאיסוף המוצרים מרשתות המזון השונות והשמדתם. בכל הנוגע לתביעה המוזכרת בפנייתכם, הרי שזו טרם התקבלה במשרדי החברה ועם קבלתה נלמד את תוכנה ונגיב בהתאם”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*