Sodexo ישראל תגיש לסועדיה קפה המבוסס על תנאי סחר הוגן בלבד

אודי בן שימול, מנכ"ל Sodexo ישראל: מדי שנה, החברה הבינלאומית מגישה יותר מ-1.6 מיליארד כוסות קפה ברחבי העולם. מתוך חזון להיות חברה מובילה בעולם באספקת מזון בר קיימא, הצטרפה גם ישראל למהלך, במסגרתו אנו רוכשים קפה שעומד בתנאי סחר הוגן. נמנע מניצול ומעבדות ילדים

רשת בתי הקפה eat של סודקסו ישראל. צילום: יח"צ

כחלק מאג’נדת החברה לאחריות תאגידית, Sodexo ישראל, הפועלת בתחום שירותי ההסעדה בארגונים ובמקומות עבודה, מצטרפת למהלך הגלובלי של רשת Sodexo הבינלאומית ותגיש לסועדיה קפה המבוסס על תנאי סחר הוגן בלבד, המבטיח תהליך ייצור מפוקח שמקפיד על תנאים ראויים לאדם ולסביבה. Sodexo ישראל רוכשת כ-40 טונות קפה בשנה, אותו היא מגישה ברשת בתי הקפה של EAT, מותג בית הקפה של החברה, שפועל במספר אתרים, ובפינות הקפה הממוקמים במשרדי הלקוחות.

אודי בן שימול, מנכ”ל sodexo ישראל

לדברי אודי בן שימול, מנכ”ל Sodexo ישראל: “קבוצת Sodexo הבינלאומית, היא אחת מעשר קמעונאיות פולי הקפה הגדולות בעולם. מדי שנה, החברה מגישה יותר מ-1.6 מיליארד כוסות קפה ברחבי העולם. מתוך חזון להיות חברה מובילה בעולם באספקת מזון בר קיימא, הצטרפה גם ישראל למהלך הבינלאומי, במסגרתו אנו רוכשים קפה שעומד בתנאי סחר הוגן, נמנע מניצול ומעבדות ילדים. אחריות תאגידית היא אבן יסוד בפעילותה של החברה ומאז הקמתה היא חלוצה בכל הנוגע לקיימות”.

המשמעות של קפה העומד בתנאי סחר הוגן היא רכש ממערכת סחר שבה מגדלי הקפה מקבלים תשלום הוגן על תוצרתם, הנחשב מעל לממוצע שוק הסחורות העולמי. יוזמה זו נועדה להבטיח כי חקלאים במדינות מתפתחות, לרוב במקומות כמו אמריקה הלטינית, אפריקה ואסיה, יוכלו ליהנות מהכנסות מספקות, כדי לשפר את איכות חייהם ואת תנאי העבודה שלהם.

הפיקוח על סחר הוגן, נעשה באמצעות ארגונים בינלאומיים, כגון Fairtrade International FLO-CERT ואחרים. ארגונים אלה מגדירים קריטריונים מחמירים שעל החקלאים לעמוד בהם, כגון שיטות חקלאות בת קיימא, עבודה בטוחה, הימנעות מהעסקת ילדים ושמירה על הסביבה. הארגונים מבצעים בדיקות תקופתיות וביקורות כדי לוודא שהסטנדרטים נשמרים לאורך זמן. כמו כן, הם מעניקים תו תקן שמעיד על כך שהמוצר עומד בסטנדרטים של סחר הוגן. בתחום הקפה, תנאי סחר הוגן, חשובים מכמה סיבות:

  • צדק חברתי וכלכלי: הוא מאפשר לחקלאים קטנים ומגדלים משפחתיים לקבל תשלום הוגן על עבודתם, ובכך להבטיח את קיומם הכלכלי ולהפחית את העוני באזורים כפריים.
  • תנאי עבודה משופרים: סחר הוגן, תומך בתנאי עבודה בטוחים ומבטיח כי העובדים מקבלים יחס ראוי וזכויות בסיסיות.
  • שמירה על הסביבה: תו התקן מעודד שימוש בשיטות חקלאות בנות קיימא, המפחיתות את הפגיעה בסביבה ושומרות על המשאבים הטבעיים.
  • העצמה קהילתית: חלק מההכנסות שמתקבלות ממכירת קפה בסחר הוגן משמשות להשקעות בקהילה המקומית, כגון בניית בתי ספר, שיפור תשתיות והנגשת שירותי בריאות.

באופן זה, תנאי סחר הוגן בקפה, לא רק משפרים את איכות החיים של החקלאים, אלא גם תורמים לקיימות חברתית וסביבתית רחבה יותר.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*