GreenOnyx משיקה את Wanna Greens – הירק המבוסס על צמח הוולפיה

טכנולוגיית Quantum-Farm מביאה את הירק הקטן ביותר בעולם למדפים בשיתוף פעולה עם רותי ברודו וקבוצת R2M. בין היתרונות של הצמח אפשר למנות את התכולה הגבוהה של ברזל, אבץ ואשלגן לעומת ירקות ירוקים אחרים

Wanna Greens. צילום: אסף קרלה

GreenOnyx, חברת האגריטק הישראלית, מכריזה על השקת Wanna Greens – הירק הירוק הקטן ביותר בעולם, המבוסס על צמח הוולפיה. מוצר חדשני העומד לחולל מהפכה בתעשיית המזון הטרי ובהרגלי התזונה של הצרכנים. במסגרת שיתוף פעולה פורץ דרך עם השפית המוערכת רותי ברודו וקבוצת R2M, ה-wanna greens יהיו זמינים לרכישה במעדניות הקבוצה ויסמנו את תחילתו של עידן חדש בצריכת ירקות טריים. המוצר ימכר באריזה של 50 גרם במחיר של 12 שקל.

Wanna Greens הוא תוצר של טכנולוגיית ה-Quantum-Farm שפותחה על ידי ד”ר ציפי שהם, ביולוגית, שותפה מייסדת ומנכ”לית החברה. ה-Quantum-Farm היא חווה פנים-מבנית, אנכית ומודולרית המשלבת טכנולוגיות מתקדמות של אוטומציה ובינה מלאכותית. היא מחקה את הצמיחה הקוונטית שניתן לזהות בטבע, מאפשרת גידול בר קיימא ומהווה מהפכה אמיתית בתחום החקלאות. שיטת הגידול הייחודית מאפשרת ייצור יעיל, נקי וסטרילי של Wanna Greens תוך שמירה על ערכים תזונתיים גבוהים ומזעור השימוש במשאבים. החקלאות הקוונטית מפחיתה את עלויות האנרגיה פי שלושה, עלויות העבודה פי שלושה וחצי, צורך בשטח פי שלושה ומקצצת במחצית את עלויות הציוד.

Wanna Greens. צילום: אסף קרלה

Wanna Greens מציע יתרונות עצומים בחבילה קטנה. נמסר על ידי החברה כי הוא מכיל ערך תזונתי גבוה במיוחד, עם יותר ברזל מתרד, יותר אבץ מברוקולי וקייל, ויותר אשלגן מכל ירק אחר. הירק נוח ופשוט לצריכה. הוא נשאר טרי במקרר למשך שבועות, ובזכות גידולו בסביבה סטרילית, אין צורך לשטוף אותו לפני האכילה. טעמו העדין מאפשר לו להשתלב בקלות בכל ארוחה, בין אם מתוקה או מלוחה. בנוסף, הוא מאושר כמוצר Non-GMO, לאחר שעבר את ההסמכה המחמירה של פרויקט The Non-GMO.

שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קבוצת R2M 

צילום: אסף קרלה

במסגרת ההשקה, GreenOnyx מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם השפית המובילה רותי ברודו ו-R2M , יהיה זמין באתר הדליקטסן של רותי ברודו, בסניפים נבחרים, וברשת.

לצד ההתחדשות והתקדמות צרכנית וטכנולוגית, אורי וטרמן, מצטרף לדירקטריון GreenOnyx. וטרמן כיהן בתפקידו האחרון כמנכ”ל קבוצת שופרסל ולפני כן כמנכ”ל רשת Be שם הוביל וטרמן את השקת הרשת ומיצובה כשחקן משמעותי בשוק הפארם בישראל.

בעלי המניות העיקריים בגרינאוניקס הם המייסדים ד”ר ציפי שהם, המשמשת מנכ”לית החברה, ובן זוגה בני שהם, שמחזיקים יחד בהון המניות העיקרי של החברה (בדילול מלא), וחברת וילאר אינטרנשיונל, שבשליטת שלמה טיסר. בעל מניות מעניין נוסף הוא אהרון פוגל וגם מכהן כיו”ר הדירקטוריון שלה.

מחזיקי מניות הנוספים: פרופ’ רות ארנון, מפתחת תרופת הקופקסון של טבע; מריוס נכט, ממייסדי צ’ק פוינט; ד”ר גדעון שטיין, המדען הראשי בחברת מובילאיי; פרופ’ שמעון אולמן, שהיה ממייסדי חברת אורבוטק; קלמן שחם — אחד מצמד המייסדים והבעלים של בית ההשקעות אלטשולר שחם; וגם קיבוץ מגל.

גרין אוניקס:

גרינאוניקס נוסדה ב־2013 בידי ד”ר ציפי שהם, חוקרת סרטן בגופי מחקר מובילים ובהם מכון ויצמן, שהחליטה לפתח — בעקבות העלייה במודעות וההכרה בירקות־על ירוקים טריים — את הפיתוח המרכזי של החברה. מדובר בטכנולוגיה לגידול ומסחור של ירקות־על טריים ממשפחת עדשית המים (Duckweed). הזנים שהחברה מתמקדת בהם מוכרים בארץ כצמחי בר בשם כדרורית המים, בתאילנד הכינוי המסורתי לצמח הוא קאי נאם (Khai Nam), והשם המסחרי למוצר החברה הוא Wanna Greens.

מערכות הגידול, שהחברה פיתחה עד כה, מאפשרות לגדל את הצמחים בשיטה הידרופונית, סטרילית ואוטומטית, כך שהתוצר מוכן לאכילה בכפית. לגרינאוניקס יש כרגע אוסף של 20 זני ירקות ממשפחת כדרורית המים, שפיתחה לצורך הגידול במערכות שלה. הצמח גדל בטבע על פני המים בבריכות, נהרות ומקורות מים מתוקים. בתנאי גידול אופטימליים הוא מתרבה ומכפיל את הביומסה שלו בתוך 48 שעות. בדרום־מזרח אסיה נהוג לאסוף אותו ולהוסיף אותו כירק למאכלים שונים כגון מרקים, סלטים, חביתות וכתוספת על לחמים או דגים. בין היתרונות של הצמח אפשר למנות את התכולה הגבוהה של ברזל, אבץ ואשלגן לעומת ירקות ירוקים אחרים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*