ריברפלו יבוא מבקשת להורות על ביטול החלטת משרד הבריאות הדוחה את בקשתה לאישור ייבוא ושיווק מים מינרלים בבקבוקים המיוצרים במפעל ביריחו

המפעל, נאמר בפנייה לבית המשפט, נותן שירות עבור המותג העולמי "פפסי" שמשקאותיו נמכרים בישראל על ידי חברת טמפו משקאות. לטענת המבקשת, נגרם לה נזק בלתי הפיך של מאות אלפי שקלים עת החמיצה את הכניסה לשוק בקיץ ואת ביקושי השיא של העונה, ובנוסף נגרם לה נזק תדמיתי ומסחרי

המפעל ביריחו. צילום מסך

חברת ריברפלו יבוא מבקשת מבית המשפט להורות על ביטול החלטת משרד הבריאות – שירות המזון הארצי הדוחה את בקשתה לקבלת אישור ייבוא ושיווק מים מינרלים בבקבוקים המיוצרים במפעל של חברת Modern group beverages bottling הממוקם באזור התעשייה יריחו. המפעל, נאמר בפנייה לבית המשפט, נותן שירות עבור המותג העולמי “פפסי” שמשקאותיו נמכרים בישראל על ידי חברת טמפו משקאות.

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד מתבקש לחלופין להורות למשרד הבריאות לנמק את סירובו לבקשתה של ריברפלו יבוא, ולהסביר הכיצד ניתן אישור זהה לחברת טמפו משקאות לשיווק בישראל של משקאות המיוצרים באותו המפעל למילוי משקאות בבקבוקים שבאזור התעשיה יריחו.

בעתירה מצוין כי במפעל האמור מיוצרים אף בקבוקי מים של חברת פפסי תחת המותג אקווה פינה (Aquafina) הנמכרים בכל העולם ועומדים בתקנים המחמירים ביותר, בייחוד לאור המוניטין של המותג פפסי, ואולם יחד עם זאת מים אלו אינם נמכרים בישראל.

לדברי חברת ריברפלו יבוא, לאחר מאמצים רבים היא הצליחה לייסד יחסים עם מנהל המפעל ולהגיע להסכם שיווק עם חברת מודרן גרופ, בעלת המפעל, על פיו תוכל למכור בישראל את המים המיוצרים במפעל, ולפיכך החלה בתהליך הרישוי לקראת שיווק המים בישראל, ולפני כארבעה חודשים קיבלה תעודת רישום יבואן על פיה היא רשומה כיבואן מזון.

ואולם שירות המזון הארצי שבמשרד הבריאות דחה את בקשתה לקבלת אישור לשיווק המים בישראל, בנימוק לפיו “על פי החקיקה הקיימת נכון להיום והנהלים, לא ניתן לשווק מוצרים מהסוג הזה למשווק מהאזור”.

לדברי ריברפלו יבוא, תשובה כללית וסתומה זו מעלה חשש כבד לכך שבעלי אינטרסים והשפעה התערבו ופעלו למניעת אישור השיווק ממנה, על מנת למנוע כניסתה של מתחרה בשוק המשקאות, שהרי מוצרים מסוג זה משווקים בישראל באופן נרחב על ידי חברת טמפו משקאות.

לטענת ריברפלו יבוא, נגרם לה נזק בלתי הפיך של מאות אלפי שקלים עת היא החמיצה את הכניסה לשוק בעונת הקיץ ואת ביקושי השיא של העונה, ובנוסף נגרם לה נזק תדמיתי ומסחרי. לדבריה היא אינה יכולה להמתין עוד, שעה שהסכם השיווק עליו עמלה והיה אמור להכניס לשוק המים מוצר חדש ואיכותי תוך הגברת התחרות לטובת הצרכן, עומד בפני סכנת ביטול.

לפיכך מתבקש בית המשפט להורות על ביטול הודעת שירות המזון הארצי על פיה סורבה בקשתה לשיווק מים בישראל, ללא כל פירוט או נימוק ברור, ללא כל הפנייה לחקיקה או נוהל ספיציפיים ומבלי שבעל תפקיד כלשהו חתום על סירוב זה.

בנוסף מתבקש בית המשפט להורות לשירות המזון הארצי לתת לחברת ריברפלו יבוא את האישור לשיווק המים בישראל, או לנמק ולפרט בתוך ימים ספורים מדוע תסורב החברה אשר סיפקה את כל המסמכים והאישורים הנדרשים על פי התקינה הקיימת לשיווק המים בישראל, ובמיוחד לאור העובדה לפיה חברת טמפו משקאות משווקת בישרל מזה שנים רבות משקאות מתוצרת אותו המפעל בדיוק.

תגובת המשרד לא התקבלה עד כה.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*