חברת פלואו ריטייל לייצור עגלות קנייה חכמות מבקשת צו לפתיחת הליכים בעניינה וצו לפירוק

מדובר בפיתוח עגלות קנייה מבוססות בינה מלאכותית שנועדו להקל ולזרז את הליך הקנייה של לקוחות הקצה. לפי הבקשה, פעילות החברה לא נסקה, בין היתר בשל תחרות עזה עם חברות מתחרות שפיתחו מוצרים דומים, היא לא הצליחה לגייס כספים נוספים ואין היא יכולה לפרוע חובות

פלואו ריטייל. פלואו ריטייל

חברת הסטארט-אפ פלואו ריטייל מתל אביב לייצור עגלות קנייה חכמות בתחום הקמעונאות, מבוססות בינה מלאכותית, שנועדו להקל לפשט ולזרז את הליך הקנייה של לקוחות הקצה, מבקשת מביהמ”ש המחוזי בת”א, צו לפתיחת הליכים בעניינה שבמסגרתו יינתן צו לפירוקה וחיסולה.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי במהלך חיי החברה, שהוקמה בשנת 2018, היו הכנסותיה נמוכות באופן משמעותי ביחס להיקף הוצאותיה, והיא התבססה בעיקר על גיוס הון מבעלי מניותיה. לאחרונה, משפעילותה לא נסקה בין היתר בשל תחרות עזה עם חברות מתחרות שפיתחו מוצרים דומים, ומשהיא לא הצליחה לגייס כספים נוספים מבעלי המניות, היא הגיעה למצב שבו אין היא יכולה לפרוע את חובותיה הנאמדים בכ-2.2 מיליון שקל, והיא דה-פקטו בחדלות פירעון.

בבקשה צוין, כי בניגוד לפיתוחים של חברות מתחרות, הייחודיות של העגלה החכמה שפיתחה טמון בכך שעל לקוח הקצה להניח את המוצר בעגלה מבלי “להסתבך” בחיפוש אחר הברקוד של המוצר, וכך רכישת הטובין נעשית קלה ופשוטה ומתעצמת חוויית הקניה של הלקוח. לפי החברה, בסיום עריכת הקניות, משלם הלקוח על הטובין שרכש, ובכך נחסכים תשומות והוצאות רבות של החנות הקמעונאיות, כמו גם זמנו של הלקוח בהמתנה לקופה “רגילה” (או אפילו קופה לשירות עצמי) מתקצר באופן משמעותי.

החברה ציינה כי היא לא שיחקה על “מגרש ריק” והיו לה כאמור חברות מתחרות אשר פיתחו מוצר דומה, וכי רשתות קמעונאות בארץ ובחו”ל כבר עושות שימוש בהיקף כזה או אחר בפיתוחים דומים.

מלבד העגלה החכמה, נאמר בפנייה לבית המשפט, עסקה החברה בפיתוח מערכות נוספות בתחום הקמעונאות. כך למשל, לאור התרחבות השימוש בקופה “עצמית” ברשתות השונות, עמלה החברה על פיתוח מערכת למניעת גניבות מקופות עצמיות.

החברה זיהתה את הצורך במערכת מעין זו, השקיעה בפיתוחה, ואף נערכו מספר פיילוטים, אולם בסופו של יום מוצר זה לא “יצא החוצה” ולא שווק.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*