רשת ויקטורי הגישה תביעות נגד עיריית עכו והמועצה האזורית דרום השרון בטענה להתנערותן מפינוי אשפה בתחומן

בכתבי התביעה נטען כי על הנתבעות מוטלת החובה לפנות בעצמן ועל חשבונן את האשפה משני הסופרמרקטים הללו המצויים בתחומיהן, אשר האשפה המיוצרת בהן היא רגילה לחלוטין ואינה חריגה כלל ועיקר

משאית אשפה. צילום אילוסטרציה

רשת הסופרמרקטים ויקטורי הגישה לבתי משפט השלום בראשל”צ ובעכו שתי תביעות כספיות כנגד עיריית עכו והמועצה האזורית דרום השרון. זאת בטענה להתנערותן הפסולה והמקוממת, כדברי ויקטורי, מחובתן הבסיסית על פי דין לדאוג לפינו אשפה מסניפי הרשת המצויים בתחומיהן המוניציפלי. ויקטורי מפעילה סופרמרקט ברחוב שלום הגליל 1 בעכו וכן סופרמרקט ברחוב נחל איילון 20, צוק יצחק, במועצה האזורית דרום השרון.

בכתבי התביעה נטען כי על הנתבעות מוטלת החובה לפנות בעצמן ועל חשבונן את האשפה משני הסופרמרקטים הללו המצויים בתחומיהן, אשר האשפה המיוצרת בהן היא רגילה לחלוטין ואינה חריגה כלל ועיקר.

לדברי ויקטורי, הנתבעות היו מנועות מלהשית עליה את חובת פינוי אשפה כל עוד הן לא קבעו קריטריונים ברורים להגדרת כמות “פסולת עודפת” בחוקי העזר שלהן. כמו כן, חובת פינוי האשפה הבסיסית מוטלת עליהן וכי פינוי אשפה בסיסית כלול בגדר השירותים שהן מחויבות לספק כנגד הארנונה המשולמת להן.

לעומת זאת, בכל הנוגע לאשפה עודפת או חריגה, הנתבעות היו יכולות להשית על ויקטורי את החובה לפנותה רק אם חוק העזר שלהן היה מבחין בצורה ברורה בין אשפה בסיסית לבין אשפה עודפת, אולם אבחנה כאמור אינה קיימת בחוקי העזר שלהן. אשר על כן, כל עוד לא נקבעה אבחנה שכזו, מחובתן לפנות את האשפה מהסופרמרקטים של ויקטורי המצויים בתחומיהן.

יתירה מכך, נאמר בכתבי התביעה כי חוק העזר אינו מקנה לנתבעות את הסמכות לחייב את ויקטורי בפינוי עצמי של האשפה שהיא רגילה לחלוטין, אינה חריגה או מזהמת, וכוללת שיירי מטבח, פירות וירקות ופסולתם והיא דומה לסוג האשפה המופקת על ידי מגזר המגורים אותו הן מפנות בעצמן ועל חשבונן.

עיריית עכו נתבעת להשיב לויקטורי את עלויות פינוי האשפה באמצעות קבלן פרטי בהן נשאה בסכום של בסך 492 אלף שקל, ואילו המועצה האזורית דרום השרון נתבעת להשיב לויקטורי את הסך של 270 אלף שקל.

תגובות:

מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר: “התביעה התקבלה אתמול והיא תתברר בביהמ”ש. נוסיף כי התובעת מיהרה להגיש תביעה בטרם קיבלה מענה מהמועצה לפנייתה”.

תגובת עיריית עכו: “אכן הוגשה תביעה והיא נלמדת בימים אלה על ידי העירייה. תשובת העירייה תינתן במסגרת כתב ההגנה שיוגש על ידה לבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*