רנדי תובעת את קשת גיבורים-שיווק בגין ייבוא ושיווק מחית פירות לתינוקות ופעוטות בשם פריקט

לטענת התובעת המחית מהווה חיקוי מטעה של המוצר שלה - חטיפטף

חברת רנדי מר”ג היבואנית בין היתר של מחית פירות לתינוקות ופעוטות בשם חטיפטף תחת המותג שלה פרינוק. הגישה תביעת קניין רוחני לצו מניעה קבוע ומתן חשבונות כנגד חברת קשת גיבוריםשיווק מבני ברק המשווקת תחת המותג מעולה מחית פירות לתינוקות ופעוטות בשם פריקט המיובא על ידי החברה הבת שלה אלסקה פרקמטיא. לטענת רנדי המחית מהווה חיקוי מטעה של המוצר שלה – חטיפטף.

בתביעה מצויין כי שתי החברות הללו הינן בבעלותו ובשליטתו ובניהולו של שמואל אטיאס שהוא גם הבעלים של רשתות הסופרמקטים הגדולות נתיבי החסד ובר-כל, הפונות למגזר החרדי ואשר בהן משווק המוצר המפר פריקט.

לדברי רנדי, זה שנים ארוכות היא השקיעה עמל רב ומשאבים אדירים בקידום ובניית מותג פרינוק הנמכר זה 20 שנה, ובחטיף חטיפטף שהוא חלק מהמותג פרינוק, הנמכר זה כ-7 שנים. בשל מאמצים והשקעות כבירות אלו, נהנים המותג פרינוק והחטיף חטיפטף ממוניטין רב, ומדי שנה נמכרים על ידה מיליוני יחידות של מוצרים אלו המובילים את שוק המחיות לתינוקות ופעוטות.

בהכירה עובדות אל ובחוסר תום לב והגינות מובהק, נאמר בכתב התביעה שהוגש לביהמ”ש המחוזי בת”א, בחרה חברת קשת גיבורים-שיווק בעת האחרונה להחל במכירה של מוצר מפר אשר בכוונת מכוון עוצב כחיקוי מטעה באופן הדומה עד כדי כמעט זהות למותר של חבר רנדי, והכול בכדי להטעות את קהל הצרכנים ולנצל את המוניטין הרב שרכשה רנדי בישראל.

לדברי רנדי הזהות בין המוצרים באה לידי ביטוי בשלל מאפיינים ויזואליים שהועתקו מהמוצר שלה כגון: צבע האריזה(אדום), מימדי האריזה, מיקום תמונות הפירות על גבי האריזה, מיקומי הכיתובים וגודלם, וצבעוניות שם החטיף.

לטענת רנדי, הנתבעת אף בחרה לקרוא למוצר המפר בשם “פריקט” המזכיר גם בצליל את מותג המוצר שלה-“פרינוק”. רנדי סבורה כי הזהות בין כל אלה ובין מאפיינים רבים נוספים אינה מותירה כל ספק כי המוצר המפר נועד לחקות את המוצר שלה, וכי למעשי הנתבעת יש מטרה אחת ברורה – לרכוב על המוניטין שלה להטעות את הצרכנים ולגרוף לכיסיה רווחי עתק על חשבונה ושלא כדין.

בתביעה נאמר כי הדברים ברורים ומובהקים שבעתיים עת שבחינה של מוצרים אחרים בשוק מעלה כי לא היה כל טעם ענייני מצד הנתבעת להעתיק בצורה כה בוטה את המוצר שלה, וכי בהחלט ניתן היה לעצב את המוצר בצורה ייחודית שאיננה מטעה לקוחות ואינה מחקה את המאפיינים הוויזואליים של המוצר שלה.

ביהמ”ש מתבקש לאסור בצו מניעה על הנתבעת מלייבא ולשווק את המוצר ולהסירו לאלתר מנקודות המכירה, וכן למסור דין וחשבון על אודות הכנסותיה משיווק המוצר.

לא ניתן היה להשיג את תגובת קשת גיבורים-שיווק.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*