מרכז מזון יונתן צמח מרמת הגולן תובע תגמולי ביטוח על סך 963 אלף שקל מביטוח חקלאי

בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום נאמר כי ביטוח חקלאי ביטחה את התובעת בפוליסה לביטוח "כל הסיכונים עסקים שונים", וכי באחד הימים פרצה שריפה במתבן. המבטחת הכירה בחבותה ושילמה סך של 300 אלף שקל בניכוי השתתפות עצמית, בטענה כי לא הותקנה מערכת כיבוי אוטומטית כפי שנדרש בפוליסה

 

ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית נתבעת לשלם תגמולי ביטוח בסכום של 963 אלף שקל למרכז מזון יונתן צמח אגש”ח ממושב יונתן שברמת הגולן, המפעילה מרכז מזון אזורי במושב יונתן שברמת הגולן ומספר מרכזי מזון מקומיים בקיבוצים ובמושבים שיתופיים. כמו כן, במושב יונתן מפעילה התובעת מרכז מזון גדול המשרת את רפת קשת-קציר (שותפות של רפתות מושב קשת וקיבוץ תל קציר).

בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בהרצליה נאמר כי ביטוח חקלאי ביטחה את התובעת בפוליסה לביטוח “כל הסיכונים עסקים שונים”, וכי באחד הימים במחצית חודש ספטמבר 2021 פרצה שריפה שנמשכה זמן רב במתבן הגדול הממוקם סמוך לשער הכניסה לחצר הרפת בחלק המזרחי של החצר.

נכון למועד האירוע החזיקה התובעת במתבן כ-1200 טון קש-חיטה, קש תירס ירוק, שחת דגן ושחת סתריה בעלות של כ-1.1 מיליון שקל. בבור תחמיץ הקרוב למתבן שנשרף הממוקם ממערב למתבן הוחזקו כ-570 טון תחמיץ תירס רטוב (כ-208 טון תחמיץ תירס יבש) בשווי כ-240,000 שקל.

בתביעה מצוין כי מבנה המתבן מבוטח באמצעות הראל שהפעילה חוקר שריפות שקבע כי מדובר באירוע שנגרם עקב ניצוץ שהדליק את הקש במתבן.

לדברי התובעת, ביטוח חקלאי הכירה בחבותה הביטוחית לאירוע ושילמה לה סך של 300 אלף שקל (בניכוי השתתפות עצמית). זאת, לשיטתה מאחר ועל פי תנאי הפוליסה נדרש להתקין במרכז מזון שבו קיים מלאי הגבוה מ-300 אלף שקל מערכת כיבוי אוטומטית באמצעות מים ותוסף קצף.

לדברי ביטוח חקלאי מאחר ובמרכז המזון בו אירעה השריפה לא הותקנה מערכת שכזו שהיה בה כדי למנוע ו/או להקטין משמעותית את הנזק, הופחתו לשיטתה תגמולי הביטוח באופן יחסי בהתאם לתנאי הפוליסה.

ואולם התובעת חולקת על עמדת ביטוח חקלאי וטוענת כי אין זאת אלא ניסיון מצידה להתחמק מתשלום מלוא תגמולי הביטוח בגין האירוע. כמו כן לדבריה, ביטוח חקלאי מנועה על פי הנחיות המפקח על הביטוח ובהתאם לדין להעלות כל טענה נוספת ו/או אחרת לדחיית הכיסוי הביטוחי ו/או לצמצום היקף הכיסוי.

מביטוח חקלאי לא נמסרה תגובה לפניית פוליסה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*