מלכת העגבניות

בשל תכונותיה הייחודיות, עגבניית מגי נבחרה במבחן טעימה בקטגוריית הטעם והטריות שנערך על ידי חברת אנליסט כבעלת טעם גורמה - עגבנייה שופעת טעם, המצטיינת בשילוב הייחודי של מתיקות וחמיצות. העגבנייה פותחה בשת"פ בין חברת הזרע והפקולטה לחקלאות בהובלת ד"ר גדי בן אוליאל והיא יכולה לשמש גם להכנת גלידה

גלידת מגי. צילום: חברת הזרע

מגי הינה עגבניית טעם עם שילוב מאוזן של מתיקות וחמיצות ובעלת ריכוז גבוה של חומרים ארומטיים או כמו שאוהבים לתאר אותה – עגבנייה “בטעם של פעם”. היא פותחה במשך שש שנות שיתוף פעולה בין חברת “הזרע” לבין הפקולטה לחקלאות, בהובלת ד”ר גדי בן אוליאל. הפיתוח התבסס על הכלאה מסורתית של זני עגבניות מובחרים, תוך בחירת התכונות המיטביות של כל זן.

בשל תכונותיה הייחודיות, מגי נבחרה במבחן טעימה בקטגוריית הטעם והטריות שנערך על ידי חברת אנליסט כבעלת טעם גורמה – עגבנייה שופעת טעם, המצטיינת בשילוב הייחודי של מתיקות וחמיצות, המספק הנאה מכל ביס בנוסף, במבחני טעם מגי נמצאה כעגבנייה המועדפת על נסיינים ובקרב אוהבי עגבניות מושבעים.

העגבנייה גדלה אצל חקלאים נבחרים ואיכותיים ברחבי הארץ ומשווקת ישירות באמצעות פארם טו טייבל למסעדות בכל רחבי הארץ. היא נמכרת ברשתות שיווק, בשווקים ואצל ירקנים מובחרים באריזות פלסטיק וממותגת תחת הסלוגן: “מגי – עגבניית טעם ישראלית”.

העגבניות משמשות לא רק לתבשילים ולסלט. מוכר מאוד הגספאצ’ו, המרק הקר, אבל מעגבניות אפשר להכין גם גלידת עגבניות. מתכונים למאכלי עגבניות קרים לקיץ אפשר למצוא באתר חברת הזרע.

גלידת מגי. צילום: חברת הזרע
ג’ספצ’יו מגי. שפית: נועה דניס, צילום: אורית אלפסי

כל מה שרציתם לדעת על עגבניות / מאת גלית שניר, יועצת תזונה ראשית חברת הזרע:

  • צבע העגבנייה האדום מקורו בנוגד החמצון ליקופן – קרוטנואיד רב עוצמה שנמצא כמסייע למניעת מחלות וסוגי סרטן מסוימים, לשמירה על העור, כלי הדם ועוד.
  • עגבניות הן המקור העיקרי לליקופן בתזונה המערבית ולכן מומלצות לשילוב באופן יומיומי בתפריט (גם על ידי המכון האמריקאי לחקר הסרטן AICR).
  • נמצא קשר ישיר בין צבע העגבנייה לרמת ליקופן.
  • בישול וחימום מגביר את זמינות הליקופן שבעגבנייה. מומלץ גם לשלב עם שמן שמסייע לספיגת הליקופן.
  • עגבניות אינן אוהבות טמפרטורות אחסון נמוכות. טמפ’ אחסון אידיאלית היא 9-11 מעלות צלזיוס. ולכן בחורף אין צורך לאחסן עגבניות במקרר.
  • כדי להאריך את חיי העגבנייה רצוי לשמור אותה מאוחסנת בכלי מאוורר ונושם.

על חברת הזרע

הזרע חברה גלובלית המחויבת לפיתוח זני מכלוא איכותיים. לפני יותר מ-100 שנים החל יאן ברוארסן החל למכור זרעי כרוב למגדלים מקומיים בטויטנהורן, הולנד ובמהלך השנים החברה שלו שיתפה פעולה עם חברה נוספת שנקראה סידפארם זוואן. בשנת 1939 הוקם הקואופרטיב החקלאי הזרע ישראל ברוח החלוצית של הפרחת השממה וקידום החקלאות לדורות הבאים. כיום, שתי החברות מוזגו יחדיו תחת “הזרע”, משלבות ידע ומומחיות של יותר ממאה שנה בעבודה עם מגדלים ובמתן פתרונות של זרעי מכלוא.

לחברת הזרע יש מטות בישראל ובהולנד. והיא פועלת באמצעות 11 חברות בת, יחד עם רשת הפצה בינלאומית ביותר מ-130 שווקים ברחבי העולם. שותפי החברה פעילים בכל סוגי האקלים, בתנאי גידול שונים ובדרישות שוק משתנות. המומחים של “הזרע” עובדים ישירות עם המגדלים כדי להבין את הצרכים שלהם, מסייעים בבחירת הזנים ומעניקים הדרכה ותמיכה לאורך כל מחזור הגידול.

הזרע היא חלק מקבוצת לימגריין, קואופרטיב חקלאים בינלאומי המבוסס בצרפת. דרך הבנת הצרכים של הלקוחות בשטח, לימגריין גדלה והפכה להיות חברת הזרעים הגדולה באירופה, תוך התמחות בזרעי ירקות, גידולי שדה ודגנים. חטיבת זרעי הירקות בלימגריין היא הגדולה בעולם וממוקמת במקום הראשון מבחינת מכירות – “אנחנו פועלים כדי להוות השראה לקהילת החקלאות העולמית דרך פיתוח ומחקר. אנו חוברים למכוני מחקר מובילים ובאמצעות טכנולוגיה עדכנית ומתקדמת מפתחים פתרונות עבור השותפים שלנו שסומכים עלינו ובוטחים ביכולותינו”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*