לשולחן החג: אורז LalQilla דיאטטי ומתאים לסוכרתיים

אורז בסמטי איכותי מהרי ההימלאיה שעבר תהליך parboiling בטכניקות מיוחדות במטרה לשמור על רמות נמוכות של הערך הגליקמי

אורז לאל קילה דיאטטי

חברת תבליני גרשון, היבואנית הבלעדית בישראל של אורז LalQilla שמקורו בשדות האורז במדרונות הרי ההימלאיה, משיקה בישראל את האורז הדיאטטי של החברה שמותאם לחולי הסוכרת בזכות אינדקס גליקמי (G.I) נמוך (סולם מספרי שמטרתו לציין כמה מהר וגבוה מזון מסוים יכול להעלות את רמת הגלוקוז בדם), לאחר שנים של מחקר ופיתוח.

בחברה מציינים כי על פי נתוני משרד הבריאות בישראל, כ-10% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מסוכרת. נתונים אלו יכולים להשתנות עם הזמן, מאחר שהג’אנק פוד והמזון התעשייתי זמינים מתמיד ומגפת ההשמנה רק גוברת ואיתה הסכנות לסוכרת.

האורז החדש (parboiled) של LalQilla מטופל בטכניקות מיוחדות במהלך הגידול ועובר תהליך ייחודי על מנת לשמור על רמות אינדקס גליקמי נמוכות. בחברה מסבירים כי בשל הטכניקות האלה, האורז הוא בעל אינדקס גליקמי (G.I.) נמוך יותר בהשוואה לאורז לבן רגיל וכן בהשוואה לשאר סוגי האורז הבסמטי הקיימים. עוד הם מציינים, כי בתום הליך פיתוח ייחודי בהכנת האורז, נמדדו ערכי ה- G.I ונמצא כי תהליך ה- parboiling הוריד עוד יותר את הערך הגליקמי של האורז (G.I).

תהליך parboiling כולל השריה, אידוי וייבוש של האורז בעודו עדיין בתוך הקליפה, דבר שעוזר לשמור על ערכים תזונתיים ואף משנה את מבנה העמילן. תהליך זה מקל על עיכול האורז ומאט את ההמרה שלו לגלוקוז, ובכך מפחית את ה-G.I. שלו. בזכות אינדקס גליקמי נמוך, האורז מתעכל ונספג לאט יותר, מה שמוביל לעלייה הדרגתית ומתונה יותר ברמות הסוכר בדם. לאנשים עם סוכרת זה עשוי לסייע במניעת עליות גדולות ברמת הגלוקוז בדם. כמובן האורז הבסמטי הוא דגן דל קלוריות ועתיר סיבים שמסייעים בתחושת השובע ולכן מומלץ לכלול אותו בתפריט היומי לתזונה בריאה וניהול משקל.

דוד גרשון, בעלים ומנכ”ל תבליני גרשון, יבואנית בלעדית של LalQilla: “אנחנו גאים להביא לישראל את הבשורה של חברת LalQilla לאחר שנים של מחקר ופיתוח של אורז שיהיה דיאטטי מצד אחד ומותאם לסוכרתיים מד אחר. אין אורז כזה בישראל ולכן החלטנו לקחת יוזמה ולייבא את האורז הייחודי לארץ. אנחנו שמחים להיות חלק ממתן המענה התזונתי לכל מי שמעוניין בתזונה דיאטטית ובפרט לחולי הסוכרת.”

ניתן להשיג בשווקים ברחבי הארץ: מחנה יהודה, שוק הכרמל, שוק רמלה לוד, שוק לוינסקי, שוק פתח תקווה, שוק נתניה ועוד, חנויות טבע בוטיק, חנויות תבלינים ועוד. ניתן לרכוש במקומות אלו לפי משקל או אריזת ה-1 ק”ג.

מחיר ל-1 ק”ג – 14.90 שקל.

אורז לאל קילה דיאטטי

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*