ליאת אוטמזגין הגישה תביעה בטענה להפרה של הסכם הבלעדיות בשיווק מוצרי המותג “דודו אוטמזגין” בחיפה

ליאת אוטמזגין, המפעילה חנות במרכז הכרמל בחיפה תחת שם המותג "דודו אוטמזגין", טוענת כי חברת דודו אוטמזגין פטיסרי הפרה את ההסכם מ-2002 המעניק לה בלעדיות בשיווק מוצרי המותג בחיפה. בנוסף היא טוענת לנישול זכויותיה הקנייניות לאחר שאחיה דוד מכר את מרבית מניותיו בחברת דודו אוטמזגין פטיסרי לחברת קשת טעמים. תגובת הנתבעת: מדובר בתביעה מופרכת

הפטיסרי החדש של דודו אוטמזגין ברמת השרון

ליאת אוטמזגין הבעלים של חברת “ליאת אוטמזגין”, הגישה תביעה בטענה להפרה בוטה וחמורה של הסכם הבלעדיות בשיווק מוצרי המותג “דודו אוטמזגין” בעיר חיפה באמצעות החברה שבבעלותה, חברת ליאת אוטמזגין.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה נאמר כי חברת דודו אוטמזגין פטיסרי מקריית מוצקין עוסקת בייצור ושיווק עוגות, דברי מאפה וקינוחים מתוקים הנושאים את שם המותג “דודו אוטמזגין”, ומפעילה (ישירות או באמצעות זכיינים) 17 סניפים לממכר דברי מאפה וקונדיטוריה ברחבי הארץ.

החברה הוקמה בשנת 2010 על ידי הקונדיטור דוד אוטמזגין, שהחל את פעילותו בשנת 1998 עת פתח ביחד עם אחותו ליאת אוטמזגין את הקונדיטוריה הראשונה בקרית מוצקין שנקראה בשם:”אוטמזגין”. בחודש ספטמבר אשתקד מכר דוד את מרבית מניותיו בחברת דודו אוטמזגין פטיסרי לחברת קשת טעמים, וכיום נותר כבעלים של כ-30% ממניות החברה.

עתה טוענת ליאת אוטמזגין, המפעילה חנות במרכז הכרמל בחיפה תחת שם המותג “דודו אוטמזגין”, כי חברת דודו אוטמזגין פטיסרי הפרה את ההסכם משנת 2002 המעניק לה בלעדיות בשיווק מוצרי המותג בעיר חיפה, ובנוסף טוענת ליאת אוטמזגין לנישול זכויותיה הקנייניות בכל הקשור לבעלותה במחצית משווי המוניטין של המותג “דודו אוטמזגין”.

לדברי ליאת אוטמזגין, בשל יחסי האמון המיוחדים ששררו בינה לבין אחיה, כל ההסכמות ביניהם סוכמו ונכרתו בעל פה, וכי היא ואחיה ראו האחת את השני כשותפים דה פקטו בעסק המשפחתי. לטענתה, היא לא העלתה על דעתה, לאור יחסי האמון בינה לבין אחיה, כי הלה או החברה לא ישלמו לה את חלקה בערך המוניטין של המותג המגיע לה כתוצאה מכריתת עסקת רכישת השליטה בחברה על ידי קשת טעמים.

למעשה, לטענתה, לא זו בלבד שהיא לא קיבלה את המגיע לה מאז העברת הבעלות בחברה לידי קשת טעמים, אלא שהחברה עושה כל שלאל ידה על מנת להדיר את רגליה מן הפעילות העסקית ומפרה ברגל גסה את זכויותיה הבלעדיות, אשר נרכשו מכוח ההסכם משנת 2002.

לטענתה, נודע לה ממש לאחרונה כי מוצרי המותג נמכרים על ידי סניפי הרשת קולינאריק השייכת לבעלת השליטה החדשה בחברת דודו אוטמזגין פטיסרי, לרבות בעיר חיפה, וכי החברה מתעתדת לפתוח סניף חדש באזור דניה בחיפה.

ליאת אוטמזגין מבקשת מבית המשפט להצהיר כי בינה לבין החברה נקשר חוזה מחייב ובעל תוקף המעניק לה רישיון בלעדי לשימוש בשם המותג “דודו אוטמזגין”, כי החברה הפרה בהפרה יסודית את הסכם הבלעדיות ולהורות על אכיפתו. בנוסף להצהיר על זכאותה למחצית משווי המוניטין של המותג האמור.

תגובת הנתבעת

מהנתבעת נמסר כי תגיב בבית המשפט ומוסיפה כי “מדובר בתביעה מופרכת ולא מחוברת להסכמים שהחברה חתומה עליהם. תגובה עניינית תוגש לבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*